Dia de Pi

Avui, 14 de març, celebrem el Dia Internacional de les Matemàtiques amb els alumnes de segon d’ESO. Originalment conegut com Dia de Pi (la data en notació anglosaxona és 3.14, com les primeres xifres d’aquest conegut nombre), hem aprofitat la data per fer algunes activitats al voltant d’aquest nombre tan curiós.

Els alumnes han pogut comprovar que, sigui quina sigui la mida d’una circumferència, el quocient de la seva longitud i el seu diàmetre coincideix amb el nombre pi. I, el que és més curiós, també han comprovat que els seus noms apareixen “codificats” entre les infinites xifres de pi.

La celebració ha acabat d’una manera molt dolça gràcies a les aportacions i creacions d’alguns alumnes.

Feliç Pi Day (o feliç Pie Day, també!)