Celebració del Dia de Pi al Dalí.

Avui hem celebrat amb alumnes de primer i segon de la ESO l’anomenat Dia de Pi que, des de l’any 2019, és també el Dia Internacional de les Matemàtiques. I s’anomena així perquè en molts països la data del 14 de març s’escriu com 3.14, que és el valor aproximat més utilitzat del nombre pi.

Els alumnes d’aquests cursos han pogut comprovar, utilitzant objectes rodons, que al dividir la longitud de la seva circumferència entre el seu diàmetre s’obté aproximadament el nombre pi, sigui quina sigui la mida dels objectes utilitzats. Com millor es facin les mesures, millor aproximació s’obtindrà.

Els alumnes de segon, a més, han pogut celebrar també un “Pie day” amb dos pastissos especialment dissenyats per aquest dia, dels que en pocs minuts no ha quedat res de res.