Alumnat de l’institut Salvador Dali participa al Congrés de Fotònica (ICFO)

És la història d’un somni  fet realitat. Durant el mes de gener d’aquest any l’ICFO  (Institut de ciències fotòniques) va difondre  un vídeo   proposant a l’alumnat de secundària i batxillerat  d’estudiar la llum i les seves aplicacions. Els treballs escollits  participarien al Congrés de Fotònica per a Joves durant el mes de setembre a Castelldefels. Molt motivats pel vídeo els nois i noies de segon d’ESO  de l’institut Salvador Dalí van investigar la llum durant sis mesos amb l’il.lusió de participar al Congrés.

Al juny ja tenien enllestits  dos pòsters científics , l’un sobre la refracció i l’altre sobre la difracció de la llum. Van  enviar els pòsters   a l’ICFO amb un resum de 300 paraules en anglès .No varen tenir noticies durant el mes de juliol ni  agost .Alguns pensaven que no estarien convocats. Però just abans de la festa Major del Prat, a mitjans de setembre els van comunicar que estaven convidats  al Congrés on explicarien el seu treball a físics teòrics  com  Juan Ignacio Cirac (Director de la divisió teòrica de  l’institut Max Planck a Garching ) .L’alegria va ser grandíssima. El 30 de setembre van participar al II Congrés de Fotònica per a Joves  i van ser protagonistes d’un vídeo sobre la seva experiència que es  pot veure a sota del text. Aquesta jornada memorable havia estat  el resultat del treball de sis mesos i d’una iniciativa que els va inspirar enormement.

cngres

J. I Cirac, director de la divisió  teòrica de l’Institut Max Planck  amb alumnat del Prat