Entrevista a L’Enric Grané, presentador dels premis Sant Jordi

Com trobes les noves generacions?
Els premis de Sant Jordi s’organitzen segons la disponibilitat, la joventut es bona. M’ha agradat la innovació dels glogsters, però no puc valorar-los tots ja que no he vist tots els premis.Es un pas endavant a fer les coses més originals. M’ha agradat molt la participació d’un grup de 2n ESO que han fet un ball molt particular. El ball necessita molts nassos, per sortir davant dels grans i ballar.

Com és que fas de presentador?
No es una pregunta que hagi de contestar jo, m’ho proposen i jo dic que si. Em sento orgullós de que pensin en mi . Diuen que sóc el més guapo. Segurament.

Què és el que més t’agrada de presentar?
Jo quan m’animo més és quan la gent intervé a la festa i es sap comportar. Hi ha hagut gent que si que s’ha ofert a participar. És cert que alguns anys han participat moltes persones, però no em puc queixar. Això et fa il·lusió i et dona ganes de fer més “l’indio”. Si veig que la cosa està mústia, doncs et baixa molt la moral i tens una línia més neutra. Avui ha anat en general molt bé. La gent s’ha comportat, ha aplaudit, ha sigut correcte… No ha marxar abans d’hora… per exemple en el cas de primer ha sobrat una mica d’estona i han anat sortint alumnes a entretenir la gent.

Què en penses d’aquesta timidesa dels alumnes quan surten a recollir els premis?
En un principi, és bastant normal, ja que molts no s’ho esperen, tenen por escènica, és molt comprensible i quan veus que fas una pregunta i la persona no et vol contestar, doncs tampoc l’obligues.  No pots forçar una persona.
Sempre que pugui m’apuntaré a fer els premis, ja que era una cosa que m’agradava molt com alumne.