Programari

PROGRAMARI DESCRIPCIÓ
El LibreOffice és un paquet d’aplicacions ofimàtiques. Conté un processador de textos (Writer) compatible amb Microsoft Word, un gestor de fulls de càlcul (Calc) compatible amb Microsoft Excel, un editor de presentacions (Impress) compatible amb Microsoft Power Point, un editor de bases de dades (Base) que pot importar bases de dades Microsoft Access, un editor de dibuixos vectorials i gràfics (Draw) i un editor de fórmules matemàtiques (Math).
El Gimp és un editor d’imatges. Es pot utilitzar com a un simple programa de dibuix, com a un programa de retoc fotogràfic professional, com a un sistema de processament massiu en línia, com a un dissenyador massiu d’imatges de producció o com a un convertidor de formats gràfics.
Canva és un programari i lloc web d’eines de disseny gràfic simplificat. Utilitza un format d’arrossegar i deixar anar i proporciona accés a més de 60 milions de fotografies i 5 milions de gràfics vectorials i fonts escalables.
Genially és una eina digital en línia que permet crear tot tipus de continguts visuals i interactius de manera fàcil i ràpida. Aquest programari permet crear presentacions, infografies, gamificacions i imatges interactives.
L’Audacity és un editor i enregistrador d’àudio molt fàcil d’utilitzar. Amb l’Audacity podem enregistrar àudio en directe, convertir cintes i gravar-les en format digital o CD, editar fitxers d’àudio en diversos formats (Ogg, MP3, Wav, Aiff…). L’Audacity també ens permet tallar, dividir o barrejar sons.
L’OpenShot és un editor de vídeo no lineal que pot treballar amb diversos formats. Permet modificar vídeos o crear-ne de nous important imatges i fitxers de so. Inclou desenes de transicions, plantilles per a crear títols, possibilitat d’utilitzar un efecte croma i molt més.
El Geogebra és un programa lliure interactiu que combina geometria, àlgebra i càlcul. El seu ús és primordialment l’educatiu. Es pot dir que el GeoGebra és un programari de geometria dinàmica. Les construccions geomètriques (punts, segments, vectors, rectes, polígons, funcions…) realitzades amb aquest programa es poden canviar dinàmicament per l’usuari.
El JClic és un conjunt d’aplicacions informàtiques que serveixen per a realitzar diversos tipus d’activitats educatives: trencaclosques, associacions, exercicis de text, mots encreuats, etc. Les activitats no s’acostumen a presentar soles, sinó empaquetades en projectes. Un projecte està format per un conjunt d’activitats i una o més seqüències, que indiquen l’ordre en què s’han de mostrar.
El Jmol és un visualitzador molecular d’ús habitual en química i bioquímica. Està escrit en Java, és multiplataforma, i també pot utilitzar-se en pàgines web, des d’on pot executar-se amb un navegador sempre que el connector de Java estigui correctament instal·lat.
L’Scratch és un programari molt útil per ensenyar a programar a les escoles i centres de formació. Els alumnes poden programar les seves històries interactives pròpies, jocs, i animacions i poden compartir les seves creacions amb altres membres de la comunitat en línia.
L’mBlock és un entorn gràfic de programació basat en l’editor Scratch perquè escoles i centres de formació puguin introduir la robòtica de forma senzilla i ensenyar a programar robots basats en Arduino. Conjuntament amb l’Scratch, l’mBlock és el programa ideal per introduir als alumnes en l’apassionant món de la programació informàtica.