Comunicació

SISTEMA DE COMUNICACIÓ
La nostra pàgina web està basada en NODES, un servei del Departament d’Educació que proporciona un espai web amb funcionalitats avançades per als centres educatius de Catalunya.
Nodes està construït sobre tecnologia WordPress, el sistema de publicació de continguts més utilitzat del món, que destaca per la seva facilitat d’ús.
També tenim la revista Formigueig Digital construïda sobre un bloc amb tecnologia WordPress. Aquest és el lloc ideal per posar textos de l’alumnat, del professorat i també de les famílies que vulguin participar.
En el nostre institut utilitzem la plataforma Clickedu com a eina de comunicació entre els responsables legals i el professorat i el PAS del centre. La comunicació amb les famílies prioritàriament es materialitza a través d’aquesta plataforma. A més a més el Clickedu també s’utilitza per elaborar els butlletins trimestrals de notes, seguiment tutorial i altres finalitats.
Tots el nostre alumnat i professorat disposa d’un compte de correu GSuite amb finalitats exclusivament educatives. Aquest compte de correu està basat en un domini propi del nostre centre (inscarrasco.cat). Tots els membres de la nostra comunitat educativa (professorat, alumnat i PAS) disposen d’un correu electrònic del tipus usuari@inscarrasco.cat
El mitjà de comunicació principal de la secretaria de l’escola amb l’administració i altres instituts és el correu electrònic XTEC. El correu XTEC és subministrat pel Departament d’Educació i també és una primera eina de comunicació amb les famílies de l’escola quan encara no tenen usuari Clickedu. Correu: iescarrascobarcelona@xtec.cat
        Twitter, actualment anomenat X , és un servei de microblogging que permet als seus usuaris enviar i llegir missatges de text d’una llargada màxima de 280 caràcters anomenats tuits o piulades. Nosaltres utilitzem aquesta xarxa social per informar sobre totes les sortides i activitats que fem en el nostre centre educatiu.