Context centre

El centre es defineix com un entorn inclusiu on es respecta la pluralitat, es fomenta la participació dels alumnes i les seves famílies sense oblidar-ne l’entorn, participant-hi buscant l’excel·lència i incorporant la innovació per donar resposta als nous reptes del segle XXI.

Els resultats acadèmics obtinguts a les proves de competències bàsiques i selectivitat estan per sobre de la mitjana de Catalunya, així com el nombre d’alumnes que obtenen el títol de graduat a l’ESO i prossegueixen amb la formació. El mateix patró es reprodueix en què cursen el batxillerat, on més del 90% el conclouen i accedeixen a la Universitat o a altres estudis.

El centre disposa, a més de les aules habituals de classe equipades amb videoprojector, pantalla plegable i ordinador amb connexió a internet, de:

• Dues classes específiques d’informàtica.
  • Una aula de visual i plàstica.
  • Laboratori de química i biologia.
  • Laboratori de física i geologia.
  • Aula de música i taller de tecnologia.

L’organització del centre correspon bàsicament a un model d’autocràcia, tot i que incorpora algun tret de l’adhocràcia en crear coordinacions responsables en matèria de mentoria, pla lector, escoles sostenibles, comunicació 2.0, informàtica i pla d’estratègia digital, entre d’altres.

El model de comunicació és molt complet i utilitza diferents canals com són el correu corporatiu, Google Classroom i Moodle, web corporatiu, Drive corporatiu amb informació accessible a tot el professorat, Twitter, etc.

Al projecte educatiu del centre té com a objectius destacats potenciar l’ús de les llengües estrangeres i l’ús de les tecnologies digitals, facilitar la implementació del pla lector, així com la formació competencial formant part de la Xarxa de Competències Bàsiques i STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics)