Sortida de prehistòria

El divendres 08 de novembre, els alumnes de 1r ESO han fet una sortida amb l’objectiu de conèixer com era la vida durant la prehistòria.

Han visitat les coves paleolítiques de Serinyà on s’ha trobat restes humanes i eines de pedra característiques del paleolític mitjà. Els alumnes han fet d’arqueòlegs excavant un enterrament paleolític basat en els enterraments recuperats en un dels jaciments del parc (Mollet III) i llavors, s’han convertit en antropòlegs investigant i descobrint el sexe, l’edat, l’alçada o les patologies de les restes humanes trobades.

També han visitat la Cova d’en Daina, un dels monuments megalítics més importants de Catalunya i el dolmen més representatiu del tipus de “galeria catalana”. Han après com es feia foc a través de la fricció de diferents minerals i roques, i a fer eines de pedra com ara denticulats, rascadors, collarets de petxines, …