Sortida al Món Sant Benet – 2n ESO

En el marc del currículum de Geografia i Història, els alumnes de 2n d’ESO han realitzat una sortida acadèmica a MÓN SANT BENET (Bages). La sortida tenia com a centre d’interès l’època medieval, en concret el paper que van jugar els monestirs catalans de l’edat Mitjana com a centres del poder feudal eclesiàstic.

Món Sant Benet és un monestir situat al municipi de Sant Fruitós, comarca del Bages. Va ser durant l’edat mitjana el centre d’una senyoria feudal. Els alumnes han realitzat una visita guiada per conèixer el monestir romànic: església, claustre, refetor, celler i cel·les dels monjos i han participat en un joc didàctic per equips. També han realitzat un taller per descobrir com s’establien les relacions socials de l’època medieval entre privilegiats i no privilegiats i com una minoria (nobles i eclesiàstics) coaccionava i sotmetia la majoria (pagesos) per obtenir-ne rendes i treball a través de la terra.

En la sortida, els alumnes han treballat fonamentalment les quatre competències de la dimensió històrica (Societat Feudal) i les tres competències de la dimensió cultural i artística (Art Romànic).

La sortida s’ha fet els dies 30 de gener (grups A, D i E) i 13 de febrer (grups B i C).