Proves Cangur

Aquest dijous 18 de març un centenar d’alumnes del nostre centre, de 1er ESO fins a Batxillerat, han tornat a participar, un any més, a la PROVA CANGUR 2021.

En edicions anteriors alguns dels nostres alumnes han quedat en una molt bona posició, de ben segur aquest any també hi quedaran.

Les proves Cangur (altrament dites International Mathematical Kangaroo o bé Kangourou sans Frontières) és un concurs preuniversitari de matemàtiques que s’organitza en més de 30 països, amb l’objectiu d’acostar les matemàtiques als més joves i intentar despertar el seu interès a través dels problemes La competició es porta a terme anualment el mes de març. Segons l’opinió dels organitzadors, les competències que es posen a prova en el Cangur són una combinació entre la lògica i les matemàtiques, no únicament el coneixement de fórmules.

Les proves Cangur provenen d’una idea que va tenir un professor de matemàtiques australià Peter O’Holloran, l’any 1980. Ell va inventar un joc matemàtic per als escolars australians que va aconseguir un gran èxit. Aquesta va ser la iniciativa pionera. Amb els anys diferents països van anar incorporant aquesta idea.

Ja al 1994 el Consell Europeu va crear l’associació Kangourou sans Frontières amb seu a París. A principis de 1996 els membres de tots els països participants van participar en l’organització pràctica de l’Assemblea General Anual en proporció al nombre de participants de cada país. L’any 2016 eren ja més de 70 països de tot el món els membres de l’Associació.