Pla d’organització bàsic (2020-2021)

Benvolgudes famílies,

Fa molt de temps que els alumnes no assisteixen presencialment a l’escola i, tot i que el confinament ha servit per fer-los més autònoms i millorar la seva competència digital, la qualitat del procés d’aprenentatge que permet la relació presencial amb el professorat, la convivència amb la resta de companys i la obligació de mantenir hàbits diaris fan evident la necessitat de tornar a l’institut.

Així doncs, necessitem obrir les escoles i els instituts pel paper importantíssim que tenen en el procés maduratiu dels alumnes, per allò que representen en la seva formació professional i personal i, també, perquè permeten als pares conciliar la vida laboral i personal.

Evidentment hem de reobrir-los de forma segura i per això hem elaborat el Pla d’organització bàsic del curs 2020-2021 en què detallem totes les mesures que implementarem per adaptar-nos a la nova realitat tot evitant la propagació del virus.

El pla segueix les indicacions dels Departaments de Salut i Educació i ha estat elaborat amb els suggeriments de la inspecció educativa i de la directora del CAP de Taialà. Així mateix recull les propostes de l’equip de professionals del centre i ha estat aprovat pel consell escolar.

En aquest sentit, és un document viu que anirem modificant en funció de l’evolució de la pandèmia, de les noves instruccions de l’Administració i de la pròpia experiència. Efectivament, estarem atents a com podem millorar-lo i per això us demano que utilitzem el potencial de la comunitat educativa i que ens feu arribar al correu del centre totes aquelles propostes que penseu que el faran més efectiu.

Us adjunto el pla i, també, el document “Tot allò que les famílies necessiten saber” (ja enviat en un correu anterior) que és un resum del mateix.

Parlem de l’organització del centre. A tots els nivells es portarà a terme un ensenyament presencial. Totes les matèries tindran un EVA (espai virtual d’aprenentatge) amb l’objectiu d’estructurar la docència en els dos entorns, presencial i virtual, per si es dona un període de confinament parcial (un grup concret) o general. Aquest espai s’anirà construint durant el curs.

Els tutors, com ja van fer durant el confinament, faran un acompanyament emocional dels alumnes a més a més de l’acadèmic.

A la pàgina web trobareu un espai amb vídeos que ensenyaran als alumnes els processos bàsics d’utilització dels diferents entorns virtuals del centre. Com que aquest espai anirà creixent per atendre les necessitats que apareguin, us suggereixo que li doneu un cop d’ull per si us pot fer servei i que proposeu temes a tractar.

La situació ens obliga a modificar temporalment el projecte educatiu del centre i reduir el nombre de projectes, sobretot aquells on els estudiants visiten altres ciutats (intercanvis nacional i internacional, viatges de final d’etapa, Erasmus+), però per contra, impulsarà la digitalització del centre.

Per acabar, dir-vos que és clar que no podem fer desaparèixer la pandèmia, però sí que podem fer coses per transitar-la el millor possible i reduir el seu impacte en el nostre alumnat. Des del centre treballem per donar-vos la millor qualitat educativa que podem.

Bona Diada i molt bon curs.

Javier Francisco Moreno

INS Carles Rahola i Llorens