“La societat del control”, la Jornada del 2019

Des de fa 11 anys, ja són més de dos milers els estudiants de 2n de Batxillerat, de les comarques gironines, que han participat, el mes de desembre, a la “Jornada de Filosofia de Girona”.

Enguany s’ha celebrat a les Facultats de Lletres i d’Educació de la UdG i a l’Institut Vicens Vives, el divendres 13 de desembre. Els del nostre Institut, el Carles Rahola, juntament amb batxillers de

Cassà, Vilablareix, Anglès i del Xifra, el Vicens Vives i  el Santa Eugènia i Rahola, havien estat treballant al campus virtual, i a classe, sobre la temàtica d’enguany: “La societat del control”.

El programa de la Jornada ha inclòs debats intercentres, presentació d’audiovisuals i comunicacions d’alumnes, estrena d’un audiovisual, exposició d’una ponència magistral i actuacions musicals. El “control” planteja dilemes com seguretat-llibertat o domini-intimitat. S’ha analitzat filosòficament, a la vegada que s’ha promogut el diàleg i el debat reflexiu i intel·ligent entre els estudiants. Els mateixos alumnes s’ocupen de l’staff, de la promoció i de que tot funcioni d’allò més bé.

Entre els premis a les millors comunicacions d’alumnes s’ha reconegut les aportacions de la Sara i l’Àlex, juntament amb molts altres, que podeu trobar a la web. Aquesta iniciativa sorgeix d’un Grup de treball de professors de Filosofia de diferents centres, amb el suport de la Càtedra Ferrater Mora, de la UdG, i de diverses cases editorials. Aquí en teniu un àlbum fotogràfic de l’edició 2019.

Podeu llegir la notícia al Diari de Girona.