Experiències matemàtiques, prohibit no tocar

L’alumnat de 2n ESO i part de 1r. ha visitat l’exposició itinerant d’Experiències Matemàtiques, PROHIBIT NO TOCAR, a la Casa de Cultura de Girona. La mostra està presentada i organitzada pel museu de Matemàtiques de Catalunya amb seu a Cornellà de Llobregat. Recull una mostra interactiva amb un material de caràcter manipulable i lúdic de diferents nivells de dificultat, pensat per oferir ocasions de col·laboració i discussió entre els visitants. Es presenten petits reptes i es mostren aspectes poc habituals i sorprenents de la matemàtica que no requereixen coneixements específics previs.

En aquesta visita l’alumnat ha tingut l’oportunitat d’interactuar amb materials, per descobrir i/o aprofundir en diferents conceptes matemàtics. És una exposició organitzada en diferents mòduls que mostren aspectes intuïtius i visuals de les matemàtiques i que fan emergir la presència d’aquesta ciència en el món que ens envolta. Amb aquesta activitat s’han treballat els valors de l’aprenentatge, la diversió, la perseverança, la paciència, l’èxit, la motivació…