El “maig del ’68”, a examen, a 4t d’ESO

Dins el projecte formatiu sobre fets i idees a l’Europa actual, un antic alumne de l’Institut, en Carles Gracia, actualment estudiant d’Història a la Facultat de Lletres  de la Universitat de Girona, ha ajudat a impartir sengles seminaris sobre els fets al voltant del “Maig del ’68”, a dos grups d’alumnes de 4t d’ESO.

L’activitat educativa ha consistir en veure’n les causes i circumstàncies on neix aquesta activitat global de protesta i contracultura, i com es va manifestar, gestionar i resoldre tan a les revoltes universitàries i laborals de París com en l’aixecament de l’anomenada “primavera de Praga”, rere el teló d’acer.

Al final de les sessions, s’ha pogut comprovar el grau d’aprenentatge de l’alumnat mitjançant l’anàlisi d’alguns “lemes” i “graffiti” de l’època i d’un “Kahoot” específic, elaborat per l’ocasió.