DENIP 2022

Com cada any, l’institut Carles Rahola commemora el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) en record de l’aniversari de la mort de Gandhi, dia instaurat per Llorenç Vidal al 1964.

Enguany, les activitats realitzades durant tota la setmana han sigut de conscienciació. Estem vivint un moment de grans crisis de refugiats i guerres. Per aquest motiu hem presentat a l’entrada del centre l’ exposició de FundiPau, REFUGIATS, PER QUÈ?

Cal que tots plegats reflexionem sobre les veritables causes (la guerra i l’armamentisme) que hi ha darrere la crisi de refugiats dels últims anys. I conèixer els fets que empenyen centenars de milers de persones a fugir de casa seva.

Per concloure i com acte solidari d’addesió al DENIP, per a contribuir a promoure la cultura de la pau, la no-violència, el compromís i la resolució pacífica dels conflictes entre els infants i joves, hem realitzant un mural on cada alumne/a amb el seu nom i la seva empremta s’ha adherit a la proposta de viure en una societat pacifica, a conscienciar-se que una societat sense violència és possible i que un món en Pau es viable.

En el següent enllaç podreu trobar un mapa dels centres que participen en el projecte.