BÒLIT MENTOR 2020/2021

BÒLIT MENTOR

El Bòlit Mentor té l’objectiu d’apropar les pràctiques artístiques contemporànies als centres educatius per produir un espai crític de coneixement i experimentació.

El projecte d’enguany “Entre d’altres” proposa abordar les relacions que s’estableixen entre aquells cossos que conformen i participen de l’ecosistema educatiu. Dins aquest context específic, trobem uns cossos que es mouen, es desplacen i es relacionen amb altres cossos d’unes maneres concretes; unes formes de relació que venen condicionades i mediades per una arquitectura específica que és, al mateix temps, física i, cada cop més digital.

A “Entre d’altres” , els quatre artistes escollits abordaran, a través dels seus respectius projectes, les dinàmiques dels cossos en el context educatiu, entenent que aquestes relacions no són quelcom fix, sinó que s’escriuen i es reescriuen en un entorn no només físic, sinó també – i cada vegada més – digitalitzat. Pensar des de les pràctiques artístiques sobre cossos i dins de l’escenari educatiu significa assumir el repte d’aquesta complexitat i l’ambivalència de la materialitat al nostre context.

Els artistes participants desenvoluparan els seus treballs cadascun de la seva mirada, atansant les seves pràctiques i integrant l’alumnat en tot el procés. Amb diferents graus, posaran l’accent en els vincles del cos amb qüestions com la performativitat, la interacció, el site-specífic i els nous mitjans tecnològics.

ALBA SANMARTÍ MASDEU

És l’artista convidada al nostre institut per desenvolupar el projecte Bòlit Mentor.

Desenvolupa la seva pràctica artística en el camp de les arts escèniques. Ha treballat com a actriu i ballarina i actualment finalitza el grau d’Estudis Literaris a la Universitat de Barcelona.

Ha col·laborat a diferents propostes artístiques en el camp de les arts visuals com a locutora, ajudant de direcció o intèrpret.

Treballa com a professora de dansa contemporània i teatre-dansa al Varium Espai de Moviment, al Casal de Torreblanca, Arabesc Estudi, entre d’altres. La docència es converteix en l’espai on investigar i assajar la relació entre paraula i moviment.

L’especificitat dels seus últims treballs – com a docent o directora – és la recerca de l’espai que resta enmig del moviment i la paraula: desdibuixant les fronteres entre disciplines.

Des del Bòlit la recerca que es proposa explora la relació entre els cossos i l’espai, els cossos i els altres , els cossos i les pantalles, càmeres o smartphones que envolten la nostra quotidianitat. Com aquestes relacions influeixen en els nostres moviments.

Donem el cos per fet? Com s’adapten entorn i dispositius als nostres cossos, i com els cossos s’adapten a ells? Heu comptat mai quants moviments feu mentre estudieu? Quins són? A veure si ho sabem esbrinar!