2n A Project de Creació d’una UTC (Unitat de Teràpia Canina)

El passat dilluns 13 de gener els alumnes de 2n ESO A vam començar el Projecte “Creació d’una Unitat Canina” subvencionat pel Dipsalut.

El projecte té una durada de 6 mesos a raó de dues hores a la setmana.

Ens acompanyen les nostres professores que han engegat el Projecte: Keila Dalmau i Montse Miquel. També ve la Marta, de Teràpies Canines (TC), que és l’experta i i la que porta aquesta optativa.

Utilitzem una eina educativa diferent com són els gossos de teràpia per treballar la gestió de les emocions i les habilitats socials d’el grup.

Portarem tres cadells de sis mesos de Golden-Doodle, una raça creada específicament per fer teràpies amb gossos per les seves característiques que la fan ideal per aquest tipus de treball: gossos hipoal·lergènics, no deixen pèl, no fan olor de gos i el seu caràcter és especialment afable i tranquil.

Els alumnes haurem de realitzar la socialització dels tres cadells mitjançant diferents tallers i jocs, on aprendrem com pensa un gos i com ens pot entendre, parlarem de la comunicació, les emocions, el respecte i la importància de l’educació en qualsevol àmbit de la nostra societat. Aquesta socialització és necessària perque els gossos puguin estar amb qualsevol mena de situació d’una manera tranquil·la i sense cap tipus d’estres negatiu.

L’objectiu serà fer servir aquesta unitat canina a dins del marc de l’assignatura SERVEIS SOCIALS a 4rt ESO, on podran interactuar amb els gossos en centres geriàtrics del barri.

Us deixem fotos de la Poppins, En Coffee I La Wifi treballant amb tots nosaltres

Alumnes de 2n ESO A

Montse Miquel i Keila Dalmau