ELS ALUMNES DE 2on D’ESO CONEIXEN LA MANRESA MEDIEVAL

El passat 16 de març els alumnes de 2n d’ESO van conèixer el passat medieval de Manresa. Van visitar el Centre d’Interpretació del Carrer del Balç per entendre el passat de la ciutat al S.XIV.
El carrer del Balç, que formava part del nucli de la ciutat medieval és un magnífic exemple del urbanisme del segle XIV. De traçat estret i sinuós, el carrer s’adapta al perfil d’una balcera, amb diferents nivells esglaonats, i discorre sota els porxos que s’aixequen entre casa i casa per tal d’aprofitar l’espai que hi havia a l’interior de la ciutat murallada. Aquest fet insòlit el converteix en un exemple únic d’urbanisme medieval.
Després van gaudir d’un recorregut  per les diferents restes arquitectòniques que la ciutat encara avui en dia conserva d’aquesta etapa històrica. A la Seu van observar el retaule de l’Esperit Sant, de Pere Serra (1394).