L’INS BdE participa a la Setmana Europea de la Prevenció de Residus

La sisena edició de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus es va  celebrar del 21 al 29 de novembre de 2015 amb la participació de tots els alumnes de 1r d’ESO i els de 2n d’ESO de la matèria de medi ambient.

  • Preparant la presentació de la campanya de recollida de mòbils “Mobilitza’t per la selva”, un programa de reutilització i reciclatge de mòbils que promou l’institut Jane Goodall.
  • Els alumnes de 1r d’ESO han realitzat la tutoria “ESMORZAR SENSE RESIDUS”. L’objectiu és promoure comportaments responsables i mostrar què fem i com podem actuar per tal de disminuir la quantitat d’envasos i embolcalls que es generen i reflexionar sobre les solucions per evitar tots aquests residus.

”Mobilitza’t per la selva”

Mobilitza’t per la selva” és un programa de reutilització i reciclatge de mòbils que promou l’Institut Jane Goodall.

La campanya proposa allargar la vida útil dels nostres mòbils, i a la vegada, ens ofereix una forma fàcil i gratuïta d’aportar mòbils en desús (en funcionament o no). Amb això aconseguim:

– Reutilitzar terminals i reduir la insostenible demanda dels seus components.

– Reciclar elements útils i disposar adequadament dels materials tòxics, evitant la contaminació del medi.

– Recaptar fons pels programes d’educació, conservació i desenvolupament al Congo, com el del Centre de Recuperació de Ximpanzés de Tchimpounga, on l’Institut Jane Goodall té cura de més de 150 ximpanzés rescatats, la gran majoria dels quals han arribat en pèssimes condicions desprès de ser decomissats a caçadors, traficants o particulars.

 

mobils1

 

mobils2

 

L’esmorzar sense residus

Amb l’aplicació de l’horari de jornada continuada, amb els dos temps d’esbarjo es generen grans quantitats de residus (brics, plàstics, paper d’alumini…). Per tal de fomentar l’ús adequat dels contenidors  i mantenir el pati ben net s’ha realitzat per segon any consecutiu, la tutoria “Esmorzar sense residus” als alumnes de 1r d’ESO. Amb aquesta activitat quotidiana dels alumnes de l’institut fan una anàlisi dels residus que generen. Aquesta activitat permet  que reflexionin sobre els vincles existents entre consum i la generació de residus. En finalitzar la tutoria els tutors i tutores de 1r d’ESO van repartir a cada alumne un Boc’n Roll per embolicar l’entrepà subvencionat per l’empresa Associació Nuclear Ascó- Vandellòs II (ANAV).

residu1

Objectiu de la Tutoria:

Mentalitzar els alumnes que ells també poden contribuir, des de la seva posició, dia a dia, a la prevenció dels seus residus.

Desenvolupament de l’acció:

  • Convidem als alumnes a posar-se davant l’esmorzar i a desembolicar els diferents productes. Aleshores podem analitzar amb ells la quantitat d’envasos en proporció al producte que contenen, la seva naturalesa (treball amb els materials), etc. I després reunim els envasos de tots els esmorzars i observem el munt de residus generals.
  • Els alumnes ho comenten i analitzen la situació. Tot seguit els fem reflexionar sobre les solucions per evitar tots aquests residus o els animem a generar-ne menys. D’aquesta forma, podem encadenar moltes idees. Per exemple: begudes, aigua de l’aixeta, ús d’una cantimplora…
  • Aleshores observem l’esmorzar que ha dut el professor, que genera menys residus. Comparem els dos tipus d’esmorzars i en traiem conclusions sobre les formes de dur un esmorzar sense residus.
  • Finalment, podem ampliar aquesta acció a altres situacions en què es generen residus: festes d’aniversari, Nadal…

residu2

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>