Projecte de 3r d’ESO: la cursa d’orientació

Vau veure a diversos grups de jovent corrent pel poble el passat divendres? Doncs aquí teniu el motiu: aquesta darrera setmana, les dues classes de 3r d’ESO han preparat una cursa d’orientació per St. Joan, és a dir, una competició contrarellotge en què cada grup ha de trobar, amb l’ajuda d’un mapa i una brúixola, una sèrie de balises situades en indrets diversos.

De dilluns a dijous, 3rA ha estat preparant la cursa per a 3rB, i 3rB l’ha preparat per a 3rA. I el divendres fou el gran dia, el de les dues curses. Estava previst que el diumenge següent la cursa es fes oberta a tot el poble com a activitat solidària per recollir diners per La Marató, amb col·laboració amb l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses i l’AFA de l’IE Mestre Andreu. Però finalment s’ha hagut de posposar degut a les mesures sanitàries per la COVID.

Per preparar la cursa, cada grup de 4 alumnes tenia portaveu, coordinador/a, secretari/a i supervisor/a, S’han hagut d’espavilar elaborant mapes, pistes, balises, orientant-se, recorrent i mesurant els espais i observant i triant els diferents indrets per on passava la cursa.

Com que els ha sortit tan bé, dilluns dia 21 la cursa la faran la resta d’alumnes d’ESO. Moltes felicitats 3r!