Tastets educatius 15: Sugata Mitra, cal permetre que es doni l’aprenentatge

La Contra de La Vanguardia porta avui una entrevista amb Sugata Mitra, físic i investigador en metodologies d’aprenentatge.

Algunes reflexions interessants que hi apareixen:

Jo defenso que se’ls permeti fer servir internet en els exàmens, però per a això els docents no han de fer preguntes que es poden contestar en un minut, d’aquesta manera aprenen a pensar sense ensenyar-los què han de pensar.

Avui sabem que el cervell davant els exàmens desconnecta l’àrea de l’aprenentatge perquè són vistos com una amenaça. Hem de desplaçar l’aprenentatge de l’amenaça al plaer. 

Tot el que sabem està disponible a internet, així que suggereixo que els currículums d’educació dels estats s’haurien de basar en les grans preguntes. Quan va començar el món ?, com acabarà?… ­Basem el pla educatiu no en fets ja coneguts ­sinó en preguntes a les quals encara no tenim resposta.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>