Viatge França 2023-2024

Viatge Madrid 2023-2024

Benvolgudes famílies, degut a un tema d’horaris de Renfe i de capacitat de trens, els horaris dels trens de Madrid han patit una modificació. Us agrairem que preneu nota dels nous horaris:

– Sortida dia 3: trobada de tot l’alumnat a les 6:10 h al vestíbul de l’estació de Lleida (sotida tren a les 06:52h)

– Tornada dia 5: arribada del tren a Lleida a les 21:39h (el tren sortirà de Madrid a les 19:30h)

Us demanem disculpes per les molèsties en els canvis horaris i agraïm la vostra comprensió.

Preinscripció 2024-2025 Informació per a les families

Publicació oferta inicial de places

Autorització per a la recollida de menor

PLA D’EMERGÈNCIA 2023-2024

Sortides batxillerat

Batxillerat ha gaudit d’una intensa jornada a Barcelona. L’alumnat s’ha dividit i ha realitzat diverses visites. Al matí la fàbrica Damm, el CIM de la UPC, una ruta per la Barcelona modernista i el Museu Nacional d’Art de Catalunya han estat els destins segons els interessos acadèmics.
A la tarda, cada nivell ha participat a la ruta literària corresponent: “La sombra del viento” i “Nada”.

Sortida 1r ESO

L’alumnat de 1r d’ESO ha pogut descobrir la Tarraco romana tot passejant pels racons més emblemàtics: muralles, circ romà, amfiteatre, aqüeducte…

Sortida 4t ESO

Els alumnes de 4t d’ESO s’han desplaçat a Lleida per realitzar una visita guiada al Museu de Lleida i a la Biblioteca Pública, complementat amb la realització d’un taller d’economia a la delegació d’Hisenda.

Xerrada d’Axel Curcó

Divendres passat, l’alcalde de Torres de Segre, Axel Curcó, exalumne del nostre institut, ha compartit amb l’alumnat de quart la seva experiència acadèmica i laboral, i ha explicat la situació del món laboral a la zona del Baix Segre, especialment, a Torres de Segre.

Aquesta activitat es desenvolupa en el marc de la proposta d’ entrevistes a antics alumnes i representants dels Ajuntaments per a la redacció d’un reportatge per al diari Segre, treballat a l’assignatura de Llengua castellana, a l’hora que col·laborem a l’orientació acadèmica i laboral dels alumnes de l’últim curs de l’ESO.

Taller de Matemàgia

Una representació d’alumnes de l’ApS de matemàtiques han fet un taller de “Matemàgia” a l’escola Parc del Saladar i també a l’escola Comtes de Torregrossa. La màgia i les matemàtiques han fet xalar d’allò més als encuriosits alumnes.

Xerrada antics alumnes

Amb l’alumnat de quart d’ESO preparem un reportatge per al diari Segre a les classes de Llengua castellana i literatura. El tema és el futur laboral a la zona del Baix Segre. Amb aquest motiu entrevistem antics alumnes de l’Institut que ens expliquen la seva experiència en el món acadèmic i laboral. Treballem la competència comunicativa a través de diferents tipus de text i discurs. És un plaer retrobar-nos amb ells i aprendre plegats.

Finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i el Mecanisme de recuperació, transformació i resiliència i per la Unió Europea NextGenerationEU.

CONCURS LITERARI SANT JORDI 2024

Atenció! Concurs!

Els departaments de Llengua catalana, Llengua castellana  i Llengües estrangeres de l’Institut d’Alcarràs convoquen el 14è concurs liteari de Sant Jordi. El lema del concurs serà: Laigua, font de vida. Podeu consultar les bases en aquest document. Us animem a participar!

EXPOSICIÓ A LA BIBLIOTECA: EL PASSEIG VIOLETA

Un grup d’alumnes voluntàries han preparat una exposició literària amb motiu del dia 8 de març. Es tracta del Passeig Violeta. El podreu veure aquests dies a l’espai de la Biblioteca. Us convidem a passejar pel “Passeig violeta” i descobrir un món literari d’autores femenines.

Hort escolar

Ja tenim l’hort del SIEI preparat! L’Aureli Barrull ha col·laborat en la compra del planter i en la tècnica de cultiu.

Finançat pel Ministeri d’Educació