Xerrada antics alumnes

Amb l’alumnat de quart d’ESO preparem un reportatge per al diari Segre a les classes de Llengua castellana i literatura. El tema és el futur laboral a la zona del Baix Segre. Amb aquest motiu entrevistem antics alumnes de l’Institut que ens expliquen la seva experiència en el món acadèmic i laboral. Treballem la competència comunicativa a través de diferents tipus de text i discurs. És un plaer retrobar-nos amb ells i aprendre plegats.

Finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i el Mecanisme de recuperació, transformació i resiliència i per la Unió Europea NextGenerationEU.

CONCURS LITERARI SANT JORDI 2024

Atenció! Concurs!

Els departaments de Llengua catalana, Llengua castellana  i Llengües estrangeres de l’Institut d’Alcarràs convoquen el 14è concurs liteari de Sant Jordi. El lema del concurs serà: Laigua, font de vida. Podeu consultar les bases en aquest document. Us animem a participar!

EXPOSICIÓ A LA BIBLIOTECA: EL PASSEIG VIOLETA

Un grup d’alumnes voluntàries han preparat una exposició literària amb motiu del dia 8 de març. Es tracta del Passeig Violeta. El podreu veure aquests dies a l’espai de la Biblioteca. Us convidem a passejar pel “Passeig violeta” i descobrir un món literari d’autores femenines.

Hort escolar

Ja tenim l’hort del SIEI preparat! L’Aureli Barrull ha col·laborat en la compra del planter i en la tècnica de cultiu.

Finançat pel Ministeri d’Educació

Dia internacional de la llengua materna

Els diferents Departaments de Llengües, l’Aula d’Acollida i la Biblioteca del nostre centre han commemorat aquest dia tot celebrant la diversitat lingüística present a l’INS Alcarràs.
Podeu trobar raconets ben decorats amb frases fetes i refranys en tots els idiomes que ens identifiquen com a comunitat.
Conèixer les nostres pròpies llengües i aprendre’n de noves ens obre a l’entesa i la cultura!

Fêtes du Monde

Les élèves de français de 3e, 4e ESO et 1r Batxillerat ont réalisé une série de projets sur les Fêtes du monde avec l’objectif de connaître la diversité culturelle du monde globalisé où nous habitons et de notre lycée.

Pica Lletres 2024

Aquest matí, al Teatre de l’Escorxador de Lleida s’hi ha celebrat el Pica Lletres 2024. Els alumnes de 3r de l’INS Alcarràs, representats per uns esplèndids Alfredo Font i Aiden Serra, han demostrat que la llengua sí que interessa als joves.

M’agrado tal com soc

L’alumnat de 2n d’ESO ha participat a les xerrades “M’agrado tal com soc” de l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia per promoure l’acceptació i autoestima personal i evitar conductes alimentàries de risc.