Tastets educatius 1: neurociència i educació

Quinzenalment anirem publicant per aquí material audiovisual relacionat amb el món de l’educació que creiem pot ser d’interés per a la comunitat educativa del nostre centre. Esperem que us sigui de profit!

Sovint les decisions educatives es prenen amb criteris poc clars, de caire intuïtiu, seguint certes tendències o “modes” o fins i tot a tall d’assaig-error. Quines evidències experimentals pot aportar la ciència pel que fa a la selecció d’aquests mètodes, programes o instruments educatius?

En aquest terreny, la neurociència fa uns anys que està aportant certes evidències que poden resultar interessants a la comunitat educativa en general i al professorat en particular.

La neurociència s’encarrega de l’estudi de l’estructura, desenvolupament i funció del sistema nerviós, de manera que estableix connexions entre aquests elements i la conducta, la cognició i l’aprenentatge.

Manuel Carreiras és neurocientífic especialitzat en la lectura, el bilingüisme i l’aprenentatge de segones llengües. És director científic del BCBL (Basque Center on Cognition, Brain and Language, Donostia, Sant Sebastià), catedràtic d’investigació Ikerbasque, i professor visitant de la UPV / EHU. És editor de Frontiers in Language Sciences i editor associat de Language, Cognition and Neuroscience.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>