Quinzenalment anirem publicant per aquí material audiovisual relacionat amb el món de l’educació que creiem pot ser d’interés per a la comunitat educativa del nostre centre. Esperem que us sigui de profit!
Sovint les decisions educatives es prenen amb criteris poc clars, de caire intuïtiu, seguint certes tendències o “modes” o fins i tot a tall d’assaig-error. Quines evidències experimentals pot aportar la ciència pel que fa a la selecció d’aquests mètodes, programes o instruments educatius?
En aquest terreny, la neurociència fa uns anys que està aportant certes evidències que poden resultar interessants a la comunitat educativa en general i al professorat en particular.
La neurociència s’encarrega de l’estudi de l’estructura, desenvolupament i funció del sistema nerviós, de manera que estableix connexions entre aquests elements i la conducta, la cognició i l’aprenentatge.
Manuel Carreiras és neurocientífic especialitzat en la lectura, el bilingüisme i l’aprenentatge de segones llengües. És director científic del BCBL (Basque Center on Cognition, Brain and Language, Donostia, Sant Sebastià), catedràtic d’investigació Ikerbasque, i professor visitant de la UPV / EHU. És editor de Frontiers in Language Sciences i editor associat de Language, Cognition and Neuroscience.