EFEC (2)

Els nostres alumnes de 4rt d’ESO D’economia, continuen amb les jornades d’EFEC.
Aquest cop han realitzat el taller Endeutar-se? Amb seny!

Aqui, han pogut veure, de forma pràctica les conseqüències que impliquen endeutar-se, quina és la diferència entre un interès nominal i la Tasa Anual Equivalent ( aspectes que s’han de tenir en compte quan demanes un prèstec) i finalment quines diferències hi han entre les targetes de crèdit i les de dèbit pel que fa als pagaments d’interessos.
De ben segur que a partir d’ara, es llegiràn la lletra petita!

APS Plàstica

Els alumnes de l’APS de plàstica del grup de l’ Alba Rosanes estan fent obres d’autors famosos per a decorar els diferents departaments del nostre centre.

PANELLS Informatius (APS tecnologia)

Els alumnes de l’APS de tecnologia s’encarreguen de posar en els panells informatius informació sobre el dia dia del nostre centre. Novetats, noticies, excursións, aniversaris,…

Cada dia al arribar al institut la seva feina es engegar els panells i al marxar tancar-los.

DIA de la pau (APS mediació)

El passat dia 30 de gener els alumnes de l´APS de mediació van celebrar el dia de la pau amb una serie d’activitats relacionades amb aquest dia. L’activitat consistia en personalitzar les polseres amb missatges del dia de la pau.

Elaboració d’un pla d’empresa

Avui els alumnes de 2n de Batxillerat han assistit a la primera sessió formativa d’elaboració d’un pla d’empresa gràcies a la formació oferida per Global Lleida.
Aquestes sessió ha estat orientada a analitzar quins son els conceptes claus per crear un negoci a partir d’una… Llegeix més»

Tastes educatius 18: El fenomen Estònia

Les competències dels estudiants estonians ocupen el primer lloc a Europa segons l’enquesta internacional de l’OCDE PISA (Programa d’Avaluació dels Estudiants Internacionals) de 2018. Els estudiants estonians ocupen el primer lloc en els tres dominis d’avaluació. La proporció d’estudiants amb bons resultats ha augmentat mentre que la proporció d’estudiants que puntuen per sota del nivell de referència ha baixat. Els resultats indiquen que el nivell d’educació que proporciona l’escola bàsica no depèn del context socioeconòmic de l’estudiant.

App del mes

Us presentem l’app del mes de gener: ZIPGRADE

ZIPGRADE és una aplicació mòbil dissenyada per a capturar resultats de proves de selecció múltiple a partir d’una plantilla i presentar els resultats de forma immediata.

Podeu consultar més informació en l’arxiu adjunt.

Copa Cangur

L’institut d’Alcarras ha participat en la primera fase de la VII Copa Cangur el dijous 30 de gener a l’Institut Maria Rubies de Lleida amb dos equips.La competició ha estat molt equilibrada, amb diversos equips en les primeres posicions i fins l’últim problema no s’ha decidit la competició.Un dels equips de l’Institut d’Alcarràs ha quedat en primera posició i es classifica per la fase final. FELICITATS!!… Llegeix més»

Sessió de Mindfullness amb 1r de batxillerat

Mindfullness és un tècnica terapèutica basada en “l’enfocament sense prejudicis de l’atenció d’un mateix en les pròpies emocions, pensaments i sensacions que es produeixen en el moment present”.

Visita d’en Jordi Balada als alumnes de Cultura i Valors de 4t

En Jordi Balada, originari de Costa D’Ivori, va ser adoptat el 1993 per una familia de Lleida. Un dels aspectes més importants de la seva trajectòria de vida és la seva pertinença al cos de la Guàrdia Urbana de Lleida des de fa 5 anys. Al llarg de la seva vida ha tingut molts cops les experiències pròpies dels immigrants, tot i que viu a Lleida des dels 3 anys. El seu testimoni aporta als alumnes el punt de vista d’una persona que tot i els seus orígens i lluitant contra els prejudicis que molts de nosaltres coneixem, ha prosperat fins ocupar un lloc de responsabilitat dins de la nostra societat.… Llegeix més»