Tastes eductius 13: Per què els nens haurien d’aprendre Filosofia?

Màster en Filosofia i llicenciat en Història contemporània, Jordi Nomen és Professor de Filosofia i cap del departament d’Humanitats de la ‘Escola Sadako’ de Barcelona. En el seu llibre ‘El nen filòsof. Com ensenyar als nens a pensar per si mateixos assenyala els beneficis que té l’educació filosòfica en el desenvolupament intel·lectual, personal i social dels infants. Nomen és un ferm defensor del paper de les Humanitats a l’educació dels nens i entén la Filosofia com un ‘element bàsic de ciutadania’ que hauria d’estar present en totes les escoles. Entre els seus beneficis, destaca que la Filosofia desenvolupa en els nens ‘el pensament crític, creatiu i curós’. Per a Jordi Nomen, aquest últim tipus de pensament és d’especial importància per a tenir en compte l’impacte de les nostres accions en els altres. “Hem de passar del ‘jo’ al ‘nosaltres’ per buscar el bé comú i crear quelcom junts. Aquest és el sentit de l’educació”, afirma el filòsof.