Per què no puc fer-ho?

Podeu veure més fotos en aquest àlbum

Per què no puc fer-ho? és una jornada adreçada a presentar a l’alumnat de 4t d’ESO de la demarcació de Lleida els estudis de la Universitat de Lleida sense estereotips de gènere, amb l’objectiu d’esperonar l’alumnat femení i masculí en l’elecció de titulacions en què un dels dos sexes està menys representat.

Enguany s’han presentat els estudis de la Facultat de Lletres (filologies) als nois i l’Escola Poiltècnica Superior a les noies (enginyeries).

En total, s’han inscrit 217 noies i 217 nois de centres de la demarcació de Lleida.

Les activitats previstes a la jornada inclouen una presentació dels estudis, a càrrec de Marta Chàfer, arquitecta, i Amat Baró, filòleg, i tallers pràctics, com per exemple els titulats “Ola k ase”, “Escriptura de cançons d’èxit”, “El giroscopi” o “Construcció sostenible”.

Durant la jornada, l’estudiantat assistent tindrà l’oportunitat de conèixer de primera mà dones i homes que ocupen llocs rellevants en el món acadèmic i professional. Un dels objectius és que noies i nois puguin tenir models de referència alternatius als que habitualment es visualitzen i, en última instància, permeti promoure la paritat de sexes en els respectius àmbits professionals.