Coneix l’ESO

PROJECTE INICIAL

Comencem a cooperar!
Institut Agustí Serra
Projecte que es duu a terme durant la primera setmana del curs, amb la finalitat d'establir vincles entre el nou alumnat i donar a conèixer les metodologies i els rols del treball cooperatiu. Els i les alumnes aprenen i comprenen el significat del terme cooperar mitjançant activitats dinàmiques que posen de manifest que treballar de manera cooperativa és prendre part amb altres persones en la tasca d'assolir un bé comú.

PROJECTES TRIMESTRALS

Marxem de colònies!

Institut Agustí Serra

Aquest trimestre els nostres alumnes de 1r d’ESO (A/C o 1rD/E) han treballat en el projecte interdisciplinari “Marxem de colònies”. L’objectiu: preparar ells mateixos unes colònies d’una durada de tres dies i dues nits totes plenes d’activitats culturals i lúdiques. I sabeu què? Ens ho hem passat d’allò més bé compartint aprenentatges i experiències juntament amb la il.lusió d’embarcar-nos tots junts en aquest viatge. T’hi apuntes? Es un projecte trimestral i multidisciplinar, en què hi participaran els àmbits científico-tecnològic, social, matemàtic i lingüístic.
Es pot aprendre amb un videojoc?

Institut Agustí Serra

En aquest projecte es treballa amb el llenguatge de programació visual scratch per crear i dissenyar un videojoc contextualitzat en la Prehistòria que servirà per aprendre aspectes relacionats amb aquesta etapa de la història. Es un projecte trimestral i multidisciplinar, en què hi participen els àmbits científico-tecnològic, social, matemàtic i lingüístic.
Què fem quan no fem res? Actuem!

Institut Agustí Serra

Després de parlar de les emocions, les microexpressions, els orígens del cinema i de crear el primer curt inspirat en el cinema mut, aquest projecte té com a finalitat elaborar un curtmetratge per prevenir i fomentar la reflexió sobre l’assetjament escolar. A més, el mateix curtmetratge servirà com a recurs didàctic per presentar el programa TEI (Tutoria entre iguals) a la comunitat educativa de l’Institut Agustí Serra.Es tracta d’un projecte interdisciplinari dels àmbits lingüístic, tecnològic, digital i artístic.

PROJECTES TRANSVERSALS

Ràdio AS

Institut Agustí Serra

Amb la intenció de millorar l’expressió oral i escrita a 1r i 2n, la interacció entre alumnes que cursen estudis i/o cursos diferents i difondre entre la comunitat educativa notícies d’actualitat, es fan unes sessions a Ràdio Agustí Serra, on els alumnes treballen, redacten i transmeten mitjançant una gravació o en directe, aquestes notícies que es publiquen al web del nostre centre. En aquesttaller participen grups de 3 persones aprox. de diferents nivells de secundàriaobligatòria i postobligatòria.
Stolpersteine

Institut Agustí Serra

El nostre projecte es basa en les llambordes – stolpersteine que l’Ajuntament de Sabadell juntament amb les entitats com el Memorial Democràtic i l’Amical de Mauthausen, varen col·locar el 27 de gener del 2018 a la nostra ciutat com a acte d’homenatge i reconeixement als sabadellencs que, en el marc de la Guerra Civil Espanyola i la Segona Guerra Mundial (1936-1945), varen ser deportats als camps de concentració nazi, varen viure l’horror i varen ser assassinats. No oblidem el nostre passat i intentem construir un país millor.