El dia 9 de gener l’alumnat de 1r d’ESO va participar en una activitat d’Escape Room “Retorn a la Terra” basada en la temàtica del reciclatge. L’activitat forma part del programa Ciutat i Escola amb el suport de l’Ajuntament de Sabadell.
, i pretenia recrear un futur incert, on el consumisme i el materialisme havien portat a l’esgotament dels recursos naturals del planeta.
L’espai on va tenir lloc l’activitat, recreava una nau espacial on la tripulació havia de superar diferents reptes per a aconseguir sortir abans d’exhaurir l’oxigen. En aquest escenari, els alumnes van treballar en quatre grups de treball i van resoldre diferents enigmes relacionats amb la gestió dels residus.
Cada equip de treball va superar diferents proves, l’última de les quals consistia a obtenir un una part d’un codi. Com a requisit imprescindible per poder sortir de la sala de joc, tots els grups de treball havien de treballar conjuntament per a obtenir posar totes les parts del codi en l’ordre correcte.
Un cop van aconseguir entre tots sortir de l’espai de joc, les talleristes van engegar un debat sobre la importància del reciclatge fent èmfasi en les tres R del reciclatge: reduir, reciclar i reutilitzar.
A través d’aquest Escape Room els alumnes de 1r d’ESO van treballar la importància de prendre consciència sobre la necessitat de fer un consum responsable i de separar i reciclar els residus que generem. De la mateixa manera, els alumnes també van ser conscients de la importància que té el treball en equip per assolir una fita i, per tant, de què el reciclatge ha de ser una tasca en què tothom ha d’estar implicat.




