PROJECTE ESFORÇ, INFORMACIÓ I EXPECTATIVES PER A L’ÈXIT ACADÈMIC

Benvolgudes famílies,

El nostre centre ha decidit col·laborar en un projecte que porta per títol “Esforç, informació i expectatives com a determinants de l’èxit acadèmic: una anàlisi empírica en el context de l’educació secundària”. Aquest és un projecte sense ànim de lucre que està finançat i promogut per l’Obra Social de la Caixa i l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP), i que s’executa des de la Universitat Rovira i Virgili.  Aquest projecte pretén estudiar les decisions d’abandonament o continuïtat, i rendiment a l’educació secundària dels adolescents catalans, centrant-se en les seves expectatives laborals i acadèmiques.

La participació en el projecte consisteix en passar un qüestionari a estudiants de 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat.  Des de la direcció del projecte ens han garantit que el tractament de la informació és totalment confidencial i que l’anonimat dels estudiants queda totalment garantit, ja que no hi ha cap indicador que permeti als investigadors o a la pròpia l’escola identificar els estudiants.

Com ja deveu saber, l’abandonament escolar és un dels principals problemes del sistema educatiu català. Per tant, des del centre considerem interessant participar en aquest tipus d’iniciatives destinades a millorar l’educació dels nostres estudiants, actuals i futurs.   Considerem també que el qüestionari els farà reflexionar sobre aspectes i decisions encaminades a orientar el seu futur  i que els pot ajudar a la presa de decisions.