A la granja escola la Farga del Montseny

Els dies 9 i 10 de març alumnes del Cicle d’Animació Sociocultural i Turística, de 4t d’ESO i de batxillerat vam visitar la Granja escola La Farga del Montseny. Vam anar a aprendre com realitzen els tallers, les activitats i els jocs, com ho organitzen i els diferents col·lectius amb què treballen.
Dijous vam sortir de l’institut a les nou i vam arribar a la granja escola sobre les dotze. Ens van fer una presentació i vam anar a veure les habitacions i els voltants de la granja escola, mentre les professores feien reunió amb l’equip d’educadors i educadores per acabar de planificar l’estada. Per la tarda vam fer un taller de pizza, en què nosaltres vam realitzar la massa i la vam coure en un forn antic, com abans. Quan vam acabar de berenar vam fer diferents jocs; després de jugar-hi, els comentàvem i el monitor ens feia una explicació de les seves possibilitats educatives en el camp de l’animació. Després de sopar, la Imma ens va explicar llegendes del Montseny, però no només ens va explicar leshistòries sinó que ens va donar molta informació sobre com explicar contes segons els grup o el lloc on es realitza. Per acabar la jornada vam fer una vetllada de cançons i balls i a l’últim va venir el joc de nit que va ser el més divertit de tot .

captura-de-pantalla-2017-03-21-a-les-16-49-23El segons dia vam fer tres activitats. La primera va ser la descoberta del bosc, on vam poder veure diferents plantes, arbres, rastres d’animals, bolets… Després vam anar a l’hort i vam observar el que es planta, el que se’n treu, els estris que es fan servir… I ens van deixar plantar un enciam a cadascú! Com a última activitat  vam anar a la granja, vam veure els diferents animals que hi viuen: les cabres, els conills,els porcs, les gallines… i els vam donar menjar! Finalment vam anar amb les oques fins al riu perquè es refresquessin. Després de dinar, i abans de tornar a casa, vam fer una cloenda on vam comentar, preguntar i dir tot allò que ens havia sorprés, agradat o encuriosit del que havíem vist.
Va ser una experiència molt enriquidora. Hem pogut participar molt en les activitats i ens van donar información interessant i molt útil per a nosaltres, ja que vam veure un lloc on potser, en un futur, podríem treballar nosaltres com a animadors i animadores. A més,  aquesta excursió va unir molt al nostre grup. I sobretot ens ho vam passar molt bé.

Una experiència única!

Emily Van Boven