Visita al MNAC i Caixa Fòrum

Des del Departament de Ciències Socials i les matèries d’Economia, Història i Història de l’Art es va organitzar el passat dimecres 18 d’abril una sortida a Barcelona dirigida als alumnes de 2n de Batxillerat, d’Economia de 1r de Batxillerat, CFGM de Sistemes Microinformàtics i Xarxes i els alumnes de 3r de l’optativa d’Emprenedoria. Una vegada arribarem a Barcelona ens vàrem dividir en dos grups.

Per una banda, els alumnes de l’àrea d’Economia varen visitar el Caixaforum per realitzar uns tallers d’orientació amb l’empresa la Mandarina de Newton. Allí, van poder comprendre a través de l’experiència de professionals de l’emprenedora com ara Irene Lapuente que uns estudis poden derivar en un ventall de sortides professionals ben ampli.  També, a identificar quin camp professional pot ser més interessant d’acord amb la pròpia personalitat i per últim, a afrontar la presa de decisions sobre el futur acadèmic i professional propi d’una manera raonada i confiada, sent capaços de valorar i ser crítics amb els diversos aspectes que envolten aquesta tria. Una vegada finalitzada la xerrada varen realitzar un segon taller  el CaixaLab experience Laboratori d’emprenedoriaon a partir d’un recorregut per un espai multimèdia i amb diferents activitats interactives els va permetre descobrir el procés d’emprenedoria i les característiques i valors d’una actitud emprenedora. L’experiència a totes dues activitats va estar molt positiva.

Per altra, els alumnes de 2n Batxillerat es varen dirigir al Museu Nacional d’Art de Catalunya, després de fer un passeig per Plaça Espanya i fixar la mirada en aquells elements arquitectònics de L’Exposició Internacional de Barcelona de 1929 que encara queden en peu. Com ara, el Palau Nacional, la Font de Montjuic, Els Palaus Firals o les reconstruïdes columnes de Puig i Cadafalch. A més, es varen detenir un moment en el camí per contemplar el Pavelló Alemany. Una obra mestra de l’arquitecte Mies van der  Rohe que significà la porta d’entrada a l’arquitectura del segle XX.

Una vegada en el MNAC, feren un recorregut a través de les obres d’aquest museu que surten a les proves PAU. D’aquesta forma, els alumnes varen poder veure de primera mà algunes de les obres més importants del romànic i el gòtic català. Alguns alumnes quedaren realment eclipsats al contemplar obres com ara Els primers freds de Miquel Blay, en la que el  seu gran domini de la tècnica escultòrica li va permetre fer un grup escultòric enormement realista. A la sortida del museu tots els alumnes es varen retrobar i es varen dirigir cap a la zona del Maremagnum per dinar.

Després de dinar, es va reprendre l’activitat i es va visitar en primer lloc l’Estació de França de Barcelona, un clar exemple de l’arquitectura del ferro. Tot seguit, es dirigiren cap al Barri Gòtic de la ciutat, fent una parada primer en el Mercat del Born. Un exemple també  de l’arquitectura del ferro i museu en l’actualitat de la Guerra de Successió a Barcelona. Per acabar, varen visitar l’església de Santa Maria del Mar i el Fossar de les moreres, memorial dels morts durant el Setge a Barcelona en el context de la Guerra de Successió.

Després d’això, el bus ens esperava per tornar a casa després d’una llarga jornada per Barcelona.