Viatge a Roma fi de curs 2018

Després d’una llarga preparació a la fi engegàvem el tan esperat viatge a Roma. Aquesta vegada, anaven plegats Quart d’ESO i Segon de Batxillerat.

I certament, va anar molt bé i els grans van demostrar un marcat sentit de responsabilitat, brindant sempre la seva col·laboració a la Noemí, Judit, Andreu, Montse i Jaume, l’equip de professors.

La ruta amb vaixell va tenir la seva gràcia, estava ple de grups d’estudiants. A desgrat del balanceig constant i d’algun mareig ocasional, els nostres alumnes s’ho van passar d’allò més bé.

L’Hotel no era res de l’altre dijous, tanmateix estava ben situat i això ja ens servia per descobrir les meravelles de Roma.

El primer dia, ben d’hora, enfilàvem caminant una completa ruta a peu pels llocs més significatius de la capital. Ens acompanyava Arianna Fusco, una coratjosa guia, que ens va descobrir indrets espectaculars: Sant Carlo alle Quatro Fontane, La Fontana de Trevi i el màgic ritual de la moneda, El Palau del Quirinal, La Piazza di Spagna, La Piazza Navona, les impactants pintures de Caravaggio, el geni del Barroc, sobre la vida de Sant Mateu a Sant Lluís dels Francesos.

Malgrat la llarga caminata matinal, a la tarda encara hi va haver temps per contemplar l’Ara Pacis, un dels grups escultòrics més impressionants de l’època d’August. Unes fotografies sobre el pont del Tiber i badar davant l’emblemàtica Piazza del Popolo van completar un dia molt ben aprofitat.

El segon dia tocava el torn del Vaticà i els seus museus. Ens vam dividir amb dos grups i vam assaborir un matí farcit d’art en majúscules de la mà de dues guies. Des de l’impressionant Laoconte, un grup escultòric de l’Hel·lenisme que va marcar decisivament  al genial Miquel Àngel, passant per les estances papals amb el magnífic fresc de Rafael, L’Escola d’Atenes.

Però, tothom frisava per arribar a la Capella Sixtina, plena de gom a gom per admirar l’obra de Miquel Àngel. Realment una experiència artística de campionat. Finalment, vam admirar l’enorme església de Sant Pere, amb la famosa Pietat de Miquel Àngel, la seva espectacular cúpula i les grans realitzacions escultòriques en bronze del mestre Bernini. A l’exterior, la immensitat d’una plaça magistralment dissenyada per Bernini, va ser la cloenda d’un matí molt intens.

El tercer dia el vam dedicar a la Roma Imperial. Els nostres alumnes van poder sentir la màgia del Colosseu, i es van poder passejar com nous romans en aquell enorme amfiteatre, escenari de sagnants combats de gladiadors i de feres.

Després vam donar un llarg tomb pel Fòrum i vam poder admirar restes i més restes del passat, de quan Roma era el centre del Món  Antic. Badar entre les pedres, parets, capitells, columnes és realment una experiència única i que va agradar molt.

La tornada també va ser tota una experiència, però en un sentit diferent. Malgrat les complicacions per embarcar a Civitta Veccia, malgrat les hores de l’endarreriment del vaixell, la tornada va estar acompanyada per un mar ben tranquil.

Rendits però ben satisfets d’aquells tres dies tan intensos, arribàvem a casa a la matinada del Diumenge de Rams.

Un gran viatge que sempre podrem rememorar, explicar i compartir!