Taller de creació literària

El passat 25 d’abril, el Departament de Llengües de l’Institut Antoni Ballester, amb la col·laboració de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Mont-roig, va organitzar un taller de creació literària adreçat a l’alumnat de 1r de batxillerat.

El taller, conduït per la Glòria Coll Domingo, pretenia acostar la poesia a l’alumnat, sobretot amb la idea de fer-los veure que es tracta d’un gènere que no està tan allunyat de la seva realitat quotidiana i que està estretament lligat amb gèneres musicals actuals com ara el rap.

Glòria Coll Domingo (Riudoms, 1988) és música i poeta. En el camp de la música, ha estudiat interpretació del violoncel a l’Esmuc (Barcelona) i als conservatoris d’Utrecht i Amsterdam, on s’ha especialitzat en la interpretació del violoncel barroc amb criteris històrics. Ha treballat en diferents agrupacions de cambra, tant aquí com a l’estranger, centrades tant en la interpretació amb perspectiva històrica com en l’experimentació amb altres disciplines artístiques. Pel que fa a la literatura, en l’àmbit acadèmic ha realitzat cursos de Filologia Catalana a la URV i d’Estudis Literaris a la UB. L’any 2013 es va publicar el seu primer llibre, Oda als objectes (Galerada, 2013), guardonat amb el Premi Amadeu Oller per a joves poetes inèdits. El 2015 va rebre el Premi de Poesia Miquel Martí i Pol de la UAB per Territori inhabitable (Edicions de la UAB, 2015), i el 2017 va publicar Retorn (Godall, 2017). Ha participat en els principals festivals de poesia catalans i els seus poemes han estat publicats en revistes i antologies diverses.