Sortida Cultural a Reus

El passat 27 de gener l’alumnat de 4t d’ESO i de 1r de batxillerat —més de 70 alumnes— va assistir a la representació teatral de la famosa obra de Joanot Martorell, Tirant lo blanc, al teatre de la Salle de Reus.

Transeduca ens va oferir una versió que va despertar l’interès de l’alumnat gràcies a una bona combinació de l’acció cavalleresca amb la relació amorosa de Tirant i Carmesina, i l’adaptació del llenguatge medieval.

En acabat, vam visitar l’exposició «Després de la guerra. La vida quotidiana després del franquisme» al Museu de Reus. Amb el guiatge de la Clotilde Valero i el personal del Museu, vam poder gaudir d’aquesta proposta museística. Es tracta d’una aproximació a les conseqüències de la victòria franquista i la instauració de la dictadura en diversos àmbits: la repressió política, la pèrdua de llibertats, l’escassetat i carestia de subsistències i productes de primera necessitat, l’estraperlo, el retorn a tecnologies del passat, l’ensenyament, la persecució de la llengua catalana, la religiositat i moral forçada pel nacionalcatolicisme, la resistència cultural, política i armada, etc.