Presents a l’acte de commemoració de l’Holocaust al Parlament

Aquest passat dijous 26 de gener, l’Institut Antoni Ballester va ser present a l’acte institucional en memòria de les victimes de l’holocaust que va tenir lloc al Parlament de Catalunya. Es tractava de la setena edició d’aquesta iniciativa que en col·laboració del Memorial Democràtic compta amb la participació de diferents instituts catalans que han treballat aspectes relacionats amb l’holocaust. La selecció de centres es fa a partir dels grups DEMD que hi ha pel territori, constituïts per professors d’Història voluntaris que intercanvien iniciatives i projectes didàctics.

L’Institut Antoni Ballester va ser seleccionat a partir del Grup DEMD Camp de Tarragona del qual en formen part els professors del Departament de Socials, Clotilde Valerio i Ignasi Martí. Aquests dos professors van ser els responsables d’acompanyar els alumnes Andreu Pérez i Marta Fernández (1r Batxillerat) que van llegir un text redactat col·laborativament entre els alumnes de 1r Batxillerat i que el passat mes de novembre van assistir al Parlament a una sessió amb experts i membres d’entitats memorialístiques del poble jueu.

L’acte institucional d’aquest dijous comptava amb alumnes representants de sis instituts de diferents indrets de Catalunya, i cada un havia treballat un col·lectiu diferent de repressaliats pel nazisme. Els alumnes de l’I. Antoni Ballester, estan en aquest projecte arran de l’activitat didàctica iniciada el curs passat sobre el repressaliat Salvador Bru, mont-rogenc que va morir al camp de Mauthausen. Aquest curs 2022-23 es torna a implementar amb l’alumnat de 1r i 4rt d’ESO.