L’invisible titelles

El divendres 17 de febrer, l’alumnat de primer del cicle d’Animació vam fer una visita al taller de titelles de Joan Reverté, conegut com l’Invisible Titelles.

A més d’actuar en solitari en Joan, juntament amb en Joan Vicent Quiles,   tenen la companyia “Encaixats”. Junts porten a terme tots aquells projectes que van més enllà dels treballs individuals que es poden realitzar amb l’Invisible Titelles. De fet, compta també amb altres persones quan les obres resulten més complexes i així ho requereixen, per exemple quan es tracta de barrejar titelles, dansa, arts plàstiques, música, etc. I ens va explicar  en tot moment té el gran suport de la seva família, ja que en moltes ocasions es la seva pròpia filla Neus qui l’ajuda als espectacles.

En aquesta visita, en Joan ens va explicar el seu propi itinerari personal, amb les seves experiències laborals com a gestor cultural, cap d’animació a Port Aventura i titellaire… Àmbits que estan ben interrelacionats.

També ens va mostrar diferents tipus de titelles, fetes amb les seves pròpies mans, comprades o regalades per coneguts i amics, explicant-nos tot de coses pràctiques: de quin material estan fets, quin és el procés de construcció, quant de temps li suposa aproximadament fer un titella, etc.

Vam gaudir molt escoltant algunes de les seves experiències, tant bones com dolentes, sobre la vida que porta recorreguda com a titellaire. Ha fet espectacles en molts països diferents, i en espais ben diversos com  carrers i places, teatres, llars d’infants, biblioteques, etc.

La veritat és que la visita va ser molt interessant; nosaltres no ens imaginàvem les coses que ens va explicar. I en sortir, tots vam coincidir que ens havia agradat molt.

Judith López

Captura de pantalla 2017-04-02 a les 17.16.52