L’Institut celebra Sant Jordi amb una setmana dedicada als llibres i la lectura

La setmana del 22 al 26 d’abril, l’Institut Antoni Ballester ha commemorat Sant Jordi amb un seguit d’activitats relacionades amb els llibres i la lectura.

El dilluns dia 22 d’abril, l’escriptora Maria Climent va visitar l’Institut per parlar sobre la seva trajectòria com a escriptora i parlar-nos sobre el procés de creació literària. L’alumnat de 1r de batxillerat la va escoltar a la biblioteca i va poder descobrir els secrets dels seus llibres i les tècniques que usa per construir-los. Maria Climent és una escriptora ampostina amb tres obres plublicades: Gina (2019), A casa teníem un himne (2023) i Mai és una paraula molt lletja (2024).

El dimarts 23 d’abril, diada de Sant Jordi, dotze alumnes de l’Institut van participar a la 2a edició de la Marató de Lectura que es va dur a terme a la plaça Miramar. Aquests alumnes, amb una activitat de lectura compartida amb alumnat de primària de l’Escola Mare de Déu de la Roca, van llegir textos d’altres alumnes de l’Institut (la majoria exalumnes de l’Escola) i a alumnes de l’Escola que han participat ─i han guanyat─ al Concurs Literari de la Vila de Mont-roig. D’aquesta manera, es va voler posar de manifest el vincle entre lectura i escriptura que, en el fons, són dues cares d’una mateixa moneda.

El mateix 23 d’abril es va muntar una parada d’intercanvi de llibres al vestíbul de l’Institut. La iniciativa va tenir tant d’èxit que se li va donar continuïtat l’endemà, dia 24 d’abril.