El dictat a la paret

L’expressió escrita i la seva correcció és un dels pilars fonamentals de les matèries lingüístiques. La darrera setmana de gener, els grups de 3r de l’ESO han començat a treballar el dictat d’una forma més creativa i col·laborativa mitjançant la pràctica anomenada “Dictat a la paret”.

Vam penjar al peu dels fanals de la pista esportiva un full amb el text que els alumnes prèviament s’havien preparat a casa i que servia per reforçar els aspectes ortogràfics treballats a l’aula. Els alumnes van formar parelles: l’un feia de missatger i l’altre, d’escriba. El missatger de cada parella anava corrent des del mig de la pista fins al fanal, memoritzava un fragment del text i retornava al centre de la pista per dictar-lo a l’escriba. Així, tantes vegades com va ser necessari.

Amb aquesta activitat es valora la correcció i la rapidesa i mentre un alumne agilitza la memòria visual, l’altre practica la memòria auditiva.