COORDINADORA ORNITOLÒGICA DELS BARRACONS

La CORB (Coordinadora Ornitològica dels Barracons) som un grup d’alumnes de Miami Platja creat amb l’objectiu de gaudir i aprendre de les aus que ens visiten a l’institut i voltants.

Tot va començar al novembre de 2015, quan el professor de ciències naturals ens va explicar la idea de crear un espai on compartir observacions de les espècies d’ocells del nostre institut i voltants, curiositats, refranys,… És a dir, un “racó ornitològic”. I així, alumnes de diferents cursos del centre interessats per la fauna i la natura, vam començar a formar part d’aquesta idea.

Ens hem reunit cada dimarts i dijous a l’hora del pati per sortir junts a observar aus, i mentrestant, hem anat creant el racó. Tenim guies d’ocells, prismàtics, casetes d’ocells, menjadora i casetes (construides pels alumnes dels projectes de tecnologia de 4t). A més, també tenim un grup a l’Edmodo, i així podem comunicar-nos millor, pujar fotos, opinions, videos, notícies, idees…

Després de les observacions apuntem les aus que hem vist a un quadernet, i es que hi ha una gran varietat d’ocells per veure: els que resideixen tot l’any, els que hivernen, els que hi crien i els que, segons l’època, emigren i en el seu viatge passen per aquí.

A més a més, a les jornades culturals va haver-hi un taller ornitològic per a tot el centre, on ens vam dividir en dos grups i pels voltants del centre vam poder observar un gran nombre d’espècies d’ocells, fins i tot, àguiles marcenques!

El dissabte 23 d’abril, vam realitzar la primera sortida ornitològica lluny de l’institut. Va ser a Tarragona, on vam agafar un vaixell per veure els ocells marins. En aquest es llençava menjar i començaven a seguir-nos les gavines (que hi ha de diferents tipus), xatracs, mascarells, baldrigues, ocells de la tempesta… Ah! També vam veure altres animals marins: peix lluna, tonyines, meduses… Tot explicat per biòlegs. Va ser un matí intens i increïble!!

Ara desitjem seguir creixent, cooperant i aprenent en equip, fent activitats per cuidar i conéixer més la natura! T’apuntes!

Sergio Weber.

Alumne de 1r ESO integrant de la CORB