Activitats de castellà

Plató, amb el seu mite de la caverna ens fa reflexionar sobre la importància d’anar més enllà del que veiem, del que creiem, i buscar una resposta a partir de la investigació, de l’analisi tant empíric com abstracte del que imaginem. Intentar escoltar i empatitzar amb l’alumnat ens apropa a la seva realitat, seguir un mètode sense comprendre l’opinó dels nostres estudiants ens allunya del seu aprenentatge, tan social com académic.

És imprescindible veure l’escola, l’institut, els equips esportius i tots el organismes involucrats en la formació dels infants, com una petita família on tots els membres sumen per formar un tot, un conjunt. Moltes vegades s’oblida la importància que té el treball en equip per aconseguir els reptes i avançar. L’esforç grupal, el companyerisme sincer, la coordinació i l’adaptació a les necessitats de cadascún dels membres són les bases d’una convivència exitosa. Aquestes exigències afavoriran la motivació del conjunt, la comprensió del perquè és necessari mirar tots en la mateixa direcció i permetran que quan un dels membres de la família fracase, tota la resta estaran ahí per a acompanyar el seu camí cap a la plenitud.

Per tant, a les llengües i, concretament a Llengua Castellana i Literatura, en aquest procés será imprescindible que l’alumne participe activament i que aporte el seu punt de mira sobre els diferents aspects acadèmics colectius i personals. La societat està en constant canvi, no tenim el mateix pensament que generacions anteriors, per tant, com a docents no podem plantejar l’educació com una classe magistral on la veu dels alumnes queda silenciada baix el mandat d’un únic orador. A més a més, no podem caure en la errada de pensar que tot l’alumnat apren al mateix ritme, cada alumne es desenvolupa depenent de les seves habilitats i del seu aprenentatge cognitiu.

Les activitats propostes a castellà tindran un enfocament competencial, amb preguntes que desenvolupen la reflexió i l’espèrit crític de l’alumne, no una reproducció fidel i sistemàtica de continguts que oblidaran amb el temps. La finalitat es tractar aquestos continguts des d’un punt de mira diferent i que li puguin treure profit als conceptes apresos a la vida real.

Vídeo activitats de castellà