Acte dels Padrins i Fillols a l’IAB

El passat divendres, 5 d’abril vam duu a terme al nostre centre l’acte d’apadrinament a l’alumnat de 1r d’ESO. El programa de padrins i fillols pretén acompanyar l’alumnat que inicia l’ensenyament secundari, durant el seu primer curs a l’Educació Secundària Obligatòria, en l’arribada al centre, així com en la seva adaptació en el transcurs d’aquest primer any acadèmic.

Així mateix, el programa té com a objectiu implicar a tota la comunitat educativa en el benestar personal dels alumnes i en la convivència a l’institut. Per tant, es responsabilitza part de l’alumnat, amb la participació d’alumnes voluntaris de cursos superiors, com 3r i 4t d’ESO i 1r de Batxillerat, seleccionats per la coordinadora del projecte a l’institut. El treball entre iguals permet corresponsabilitzar l’alumnat de la convivència i l’acompanyament humà, necessari en els processos de canvi d’etapa dels companys més joves i de nova incorporació al centre. A més, s’aposta per estrènyer els vincles entre els diferents nivells per fomentar la cohesió entre tot l’alumnat.