1er d’ESO visita el Museu de la Vida rural

Visita al museu de la Vida Rural de l’Espluga de Francolí

El passat 23 de novembre l’alumnat de 1er d’ESO va tenir la primera sortida del curs. Es tractava d’una visita al Museu de la vida rural de l’Espluga de Francolí (Conca de Barberà) en una activitat de tutoria. L’alumnat va realitzar un emocionant taller de cianotípia amb el que es van fer fotografies de fulles i flors del jardí botànic del museu. L’alumnat va emular el treball realitzat el 1843 per la britànica Anna Atkins i que va publicar al llibre «Photographs of British Algae: Cyanotype Impressions». També ens van explicar l’exposició «Tros de dona» una reflexió sobre el rol femení al llarg de la història i la pervivència del model heteropatriarcal. Sabíeu que la vila-secana Elena Maseras va haver de demanar un permís al rei Amadeu de Savoia per matricular-se? El 1878 va ser la primera dona a Espanya en llicenciar-se en Medicina. Fins aleshores les dones que s’havien llicenciat en altres carreres ho havien fet disfressades d’home. Sorprenent no? Aquestes eren les dues activitats principals de la sortida, però també hi va haver una visita a l’interessant fons del museu dedicat a explicar el context de la vida rural de fa un segle. Al final de les activitats toca fotografia de rigor conjunta davant de l’entrada del museu i agrair la tasca de les monitores.