Nou recurs TAC al departament de Matemàtiques

Portada de Matheutikos
Portada de Matheutikos amb alguns dels temes d’Aritmètica i Àlgebra.

Dintre del pla TAC del centre es busquen contínuament noves eines TAC que ajudin en l’aprenentatge dels nostre alumnes. Recentment, des del departament de Matemàtiques, s’està avaluant i fent servir de manera pilot una nova eina per practicar matemàtiques d’una manera autònoma i gamificada. Aquesta eina es diu Matheutikos i està desenvolupada per un grup d’entusiastes professors i exprofessors de secundària. Existeix una versió gratuita (https://home.matheutikos.com/) però la versió amb totes les funcionalitats que estem fent servir és de pagament. El departament ha pogut obtenir 40 llicències gratuïtes dintre d’aquesta prova pilot.

La idea final de l’aplicació web és substituir el llibre de text i introduir els diferents conceptes matemàtiques de manera intuïtiva i pautada. A més ofereix infinitat d’activitats autocorregibles amb una ajuda pas a pas en el cas de que l’alumne tingui alguna dificultat per resoldre-la.

Els avantatges d’aquesta eina són molts, donat que permet establir itineraris diversos per la nostra diversitat en l’alumnat posibilitant el desenvolupament màxim del potencial de cada un d’ells.

Se li dona molta importància a l’aprenentatge autònom i això possibilita desenvolupar capacitats com la concentració, la confiança i els hàbits de treball, habilitats inprescindibles en el futur de qualsevol adolescent i que ens porten cap l’aprenentatge significatiu. Un dels objectius de l’avaluació per competències és ensenyar a aprendre i aquest mètode pot ser una eina valuosa per aconseguir aprenents autònoms a partir de tècniques de metacognició i autoregulació de l’aprenentatge.