L’Auca del senyor Esteve i ruta modernista

El passat 24 de gener, l’alumnat de 3r d’ESO va fer una sortida a Reus amb dos objectius: assistir a la representació de L’Auca del senyor Esteve i gaudir d’una ruta modernista per aquesta ciutat.

L’Auca del senyor Esteve (1917) és una adaptació teatral de la novel·la homònima de Santiago Rusiñol i s’hi representa l’enfrontament entre la societat de l’època i l’artista, conflicte viscut pel mateix autor.

Amb aquesta comèdia, una de les més emblemàtiques de Rusiñol, l’alumnat va poder ampliar el coneixement sobre l’obra literària d’aquest autor i el modernisme i endinsar-se en les qüestions socials de l’època.

L’adaptació al teatre que en va fer la companyia fou força encertada i es va complementar amb un col·loqui en el qual els alumnes van poder interaccionar amb els actors i les actrius.

Tot seguit, l’alumnat va iniciar una ruta modernista pels carrers de la ciutat que, amb les explicacions dels guies, els va permetre endinsar-se i conèixer les característiques de l’arquitectura d’aquest moviment. Els alumnes van visitar el Palau Bofarull i la Prioral de Sant Pere i contemplar les façanes d’altres edificis com la casa Navàs, la casa Rull i la casa Miquel Grau, entre d’altres indrets.