FEINA ALUMNAT CMC

Benvolguts alumnes de 1r de Batxillerat,

Com això de la crisi del coronavirus va per llarg i tant des del Departament d’Ensenyament com des de l’insti ens demanen que us proposem alguna activitat per tal de que no perdem  el curs, ni les ganes de treballar…

Us proposo, ja que estem impartint el bloc corresponent a les malalties, mirar la pel·lícula que havíem de veure FILADELFIA i fer-ne un breu comentari (entre mig i un foli com a màxim, per una cara).

Com també, respondre al següent qüestionari:

Els virus

Què són? Com són? Quins tipus n’ hi ha? Què és el VIH? A qui afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països? Per quines vies es pot transmetre? Què és un sero + i quina és la causa per la que hi ha persones  seropositives? Les podem reconèixer? Com en hem de protegir del VIH? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els virus?

Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna? Per què no hi ha ara mateix una vacuna contra el VIH?

Les vacunes

Què són? Com funcionen? Com es produeixen? Per què no hi ha una vacuna per al coronavirus? Per què és convenient vacunar-se? Com afecta a tota la població que hi hagi grups de persones que no es volen vacunar?

Seguiment de la pandèmia

Consulteu cada dia la informació que donen els mitjans de comunicació i els portals del Departament de Salut com: http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/c/coronavirus-2019-ncov/.

Feu una gràfica  del número d’infectats a Catalunya i un comentari  sobre la situació. Creus que les mesures que s’han pres són suficients? Consideres que s’han pres a temps? Donat el caràcter de pandèmia creus que tots els països han anat a una?  i dins de  la UE?  Consideres que  tothom s’ho ha pres amb la seriositat que correspon i fa el que es recomana des dels medis estatals? Si no es així, com pot afectar a la resta de la població? Una  propagació i expansió tan rapida d’un virus en ple  segle XXI creus que és possible o sembla més bé fruit de la manipulació genètica o d’un fortuït accident de la industria farmacològica o de la guerra biològica? Raona la resposta.

Com veieu hi ha 4 blocs a treballar:

• Pel·lícula i comentari
  • Virus i VIH
  • Vacunes
  • La pandèmia del coronavirus

Com que tenim assignades 2 hores setmanals, en la primera setmana podem visualitzar Filadèlfia i fer el comentari. La segona setmana podríem contestar els virus i les vacunes i a la tercera la pandèmia, si bé, les dades dels infectats per a fer la gràfica  s’haurà  de consultar tots els dies.

Apa doncs,   BONA FEINA!!!

Les parts acabades me les podeu enviar al següent correu:ciencies@iaballester.cat