Amb segon de batxillerat, anem al teatre

El passat 11 de febrer, l’alumnat de 2n de batxillerat va fer una sortida a Tarragona per assistir a la representació de l’adaptació teatral de La plaça del Diamant, la novel·la més emblemàtica de Mercè Rodoreda que, a més, és lectura obligatòria per a l’alumnat que cursa aquests estudis.
La plaça del Diamant, publicada per primer cop l’any 1962, és una història de supervivència que es desenvolupa en els anys de la postguerra a Catalunya. Ens explica la història de Natàlia, “La Colometa”, la vida del qual està marcada per l’opressió i la necessitat d’alliberar-se. Un dur text intimista, costumista, cru i ple de simbolismes.
L’adaptació al teatre que en feu la companyia fou força encertada i es complementa amb un col·loqui en el qual els alumnes pogueren compartir les seves inquietuds i preguntes amb els actors i les actrius.