Treballem l’auca a 2n d’ESO

Un any més, l’alumnat de segon de l’ESO ha treballat a Llengua Catalana i Literatura la poesia narrativa a través d’unes auques que, per la seva creativitat i originalitat, volem compartir amb totes les famílies.
Enguany la temàtica ha estat més lliure, escollida pels mateixos alumnes. Les auques havien d’explicar algun fet històric de Catalunya, la vida d’algun personatge català rellevant, algun lloc emblemàtic del nostre territori o, fins i tot, alguna llegenda coneguda.

Els resultats us els presentem amb un recull d’alguns d’aquests treballs:

L’Auca dels Segadors (2n A): Fa referència a la Guerra dels Segadors, la famosa sublevació dels pagesos del segle XVII que va inspirar l’himne de Catalunya.
Autors: Hugo Carrión i Tiago Ferreira.

Auca de la pesta negra (2n A): Possiblement inspirats en la situació actual, aquí ens narren com, al segle XIV, una pandèmia va matar a gairebé un terç de la població del nostre continent.
Autors: Benjamín Barrientos, Marta Prat, Candela Sánchez, Ilán Sánchez i Hugo Tirado.

La traïció de la princesa (2n B): Una versió original i diferent de la tradicional llegenda catalana de Sant Jordi.
Autors: Soufyan Jaadi, Ivet Martínez, Hugo Morales i Iker Pérez.

En Lluc (2n B): La història i el destí d’un metge republicà en plena Guerra Civil Espanyola.
Autors: Iván Juárez, Ariadna Navarra, Omar Rizki i Lucía Valderrama.

L’expansió de l’islam (2n C): Relat de com es va expandir l’Islam al nostre territori els segles VII i VIII.
Autors: Aina González, Álex Navarro, Aniol Raventós i Edgar Seoane.

La història de Josep Tarradellas (2n C): Coneixem una miqueta més al president de la Generalitat de Catalunya a l’exili durant la dictadura franquista.
Autors: Paula Jurado, Dani Rayón, Ainhoa Rodríguez i Marc Usach.

Mercè Rodoreda (2n D): L’autora de La plaça del Diamant va tenir una vida molt interessant!
Autors: Ruth Jardí, Sergio Lara, Noa Martínez i Iker Riquelme.

Antoni Gaudí (2n D): L’autor de la Sagrada Família, aquest arquitecte és un dels símbols més representatius de Barcelona.
Autors: Biel Bara, Adrián Fresno, Marc Sánchez, Guille Santos i Mariona Siñol.

Gràcies, nois i noies, per compartir el vostre talent amb nosaltres!