Els alumnes de batxillerat participen en la Jornada Unistem Day

El divendres 6 de març l’alumnat de primer de batxillerat ha participat en la jornada Unistem Day a la facultat de medicina de la Universitat de Barcelona.

L’esdeveniment es realitza de manera simultània entre diverses universitats d’Europa, incloent els països d’Espanya, Itàlia, Regne Unit i Suècia. A l’estat espanyol participen universitats de diverses comunitats que juntament amb centres d’investigació organitzaran esdeveniments específics.

Aquesta és una jornada anual per a estudiants d’ensenyament secundari. La intenció és estimular l’ interès dels/les joves o potser fer-los descobrir una vocació per la ciència i la investigació científica a partir de temes i problemes en el context de la investigació amb cèl·lules mare. A través de conferències, debats, presentació de pel·lícules i esdeveniments recreatius.

Els/les joves poden descobrir la recerca tenint en compte no només el contingut i els mètodes científics, sinó també el fet que la investigació és divertida i fomenta relacions personals i socials.

L’any 2020, per dotzena vegada, es planteja una participació a nivell europeu unint estudiants de diferents països ja sigui per xarxes socials així com connexions entre diverses universitats.

Aquest any però, degut al coronavirus i la jornada de vaga d’estudiants, la jornada ha quedat desdibuixada, les connexions internacionals no s’han pogut realitzar per estar tancades moltes universitats, algun dels ponents (metges) no han pogut assistir i diversos instituts han anul·lat la seva estada.

Malgrat tot l’alumnat ha sortit content i els ha resultat molt interessant i instructiva la jornada. Podeu veure el programa de la jornada a:

Jornada Unisteam