Visita d’explotacions ramaderes i eqüestres del Sud de França

Elevage de Siju (Larcan)

Els alumnes de 2n del cicle formatiu de grau superior de Ramaderia i assistència en sanitat animal (ARC0) han estrenat el mes d’abril al sud de Fraça visitant diverses explotacions ramaderes de vaques i ovelles, un centre de cria de cavalls i un hospital veterinari per aquests animals.

Monsieur Pascal presentant als nostres alumnes l’explotació de vaques lleteres del Lycée Professionnel Agricole de Saint Gaudens (LPA), escola agrària que els va acollir i guiar durant tota l’estada. Moltes gràcies a tots els docents i col·laboradors d’aquest centre que van organitzar l’estada i els van acompanyar durant el trascurs de la mateixa, gràcies a la Sra. Sindin, al Sr. Travert i, molt especialment i amb molt afecte, al Sr. Bibes.

Visita a l’explotació de cria de cavalls Isabelle Barthe a Larcan. Allà van poder veure en directe la intervenció de castració d’un cavall. Agrair al Sr. Simon Barthe l’atenció dispensada en tot moment.

Visita a la clínica de cavalls, centre veterinari hospitalari a Grenade sur Garonne. Gràcies a l’equip de la clínica pel recorregut tan interessant per unes instal·lacions hospitalàries extraordinàries i poc convencionals.

Visites a les explotacions de vaques d’engreix i d’ovelles dels ramaders de la zona de Saint Gaudens. Moltes gràcies als seus propietaris: Sr. Chanfreau, Sr. Duffaut i Sr. Calvet.

De tornada a casa es va parar a visitar la granja de vaques de carn Sanchines a Noales. Gràcies Jordi !

Han estat tres dies d’aprenentatge i convivència molt profitosos i enriquidors.