- Inici
- Cultura digital
- Estrategia digital
- Acollida digital
- Recursos
- Incidències
- Tràmits online
Què és L’ESTRATÈGIA DIGITAL DE CENTRE ?
L’Estratègia Digital de Centre (EDC) recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de tota la comunitat educativa, referenciada al Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), accessible des del següent enllaç.
En aquest apartat del web trobareu tota la informació relacionada amb l’Estratègia Digital de l’Institut Mollerussa, a través de les diferents opcions i seccions del menú superior.
Referències del PEC relacionades amb aspectes TIC/TAC i de l’EDC
MISSIÓ DEL CENTRE
La missió de l’Institut Mollerussa és formar, orientar i acreditar als nostres alumnes d’acord amb els objectius i finalitats desplegats a lleis educatives i a la identitat pròpia de l’Institut, per tal que assoleixin els coneixements, les habilitats, les actituds, els valors i les capacitats que facilitaran el seu desenvolupament integral com a individus a la societat, amb la finalitat que els nostres alumnes siguin persones responsables, competents i d’esperit crític que contribueixin al progrés i desenvolupament de la nostra societat, dins d’uns valors de llibertat, tolerància, solidaritat i respecte al medi ambient.
VISIÓ DEL CENTRE
L’Institut Mollerussa vol ser un centre de secundària que vetlla permanentment per la millora de la qualitat dels seus serveis educatius, adaptats a l’entorn, a les persones i als seus interessos en matèria educativa, amb l’objectiu d’esdevenir un Institut de Formació Professional Integral, de qualitat i de referència a Catalunya.
OBJECTIUS ENVERS L’ENTORN SOCIOECONÒMIC
- Esdevenir un centre referent en la Formació Professional, tant en formació reglada i contínua com la formació ocupacional.
- Fomentar l’ús de les noves tecnologies.
- Aconseguir de forma gradual la millora en la qualitat educativa.
- Proporcionar una bona relació amb les empreses, institucions públiques, institucions dedicades a la investigació del propi entorn.
- Fomentar la formació contínua del professorat, incorporant les noves tecnologies a l’aula.
- Potenciar la participació dels diferents òrgans en el funcionament del centre: professorat, alumnat, PAS, famílies i empreses.
- Facilitar l’ús públic de les instal·lacions del centre.
- Promoure l’establiment de convenis amb les diferents institucions i empreses per tal de facilitar la transició de l’alumnat des de l’escola al món laboral.
- Esdevenir el punt de referència en la recerca de feina, i fomentar la gestió d’una borsa de treball.
PLANIFICACIÓ DEL DESPLEGAMENT I LA INSERCIÓ DE LES TECNOLOGIES DIGITALS EN L’ÀMBIT EDUCATIU
El centre, conscient de la necessitat i rellevància de les tecnologies de la informació potencia l’aprenentatge en recursos TAC per facilitat la tasca docent diària i d’aprenentatge de l’alumnat relacionat amb el Cicle Formatiu corresponent. També incorpora noves eines en un procés de millora de les competències i de les capacitats de l’alumnat cap a aquest tipus de recursos. Promou la formació del professorat en l’ús d’aquestes tecnologies. El centre dota, dins dels recursos que té disponibles, de les eines necessàries per a la seva aplicació. El Pla TAC del centre concreta els objectius a nivell d’estratègia, lideratge i gestió, usos curriculars, competència digital docent i desenvolupament professional i infraestructures i serveis digitals. El Pla TAC el podem trobar dins el programa informàtic que gestiona la qualitat del centre.
Referències del NOFC relacionades amb l’ús de dispositius, recursos TIC/TAC i de l’EDC
Manteniment de les aules informàtiques
Ús i accés a les aules d’informàtica
Tindran accés a l’aula d’informàtica de cada família professional:
- Els grups d’alumnes acompanyats per un professor del departament.
- Els alumnes amb autorització expressa d’un professor del departament i que se’n faci responsable.
- Persones de fora amb una autorització expressa del cap de departament corresponent.
Utilització dels ordinadors, recursos i dispositius del centre
- Cada alumne utilitzarà l’ordinador que el professor li assigni. Només per causa major (avaria…) i amb autorització del professor podrà canviar a un altre lloc.
- Cada alumne és responsable del seu lloc de treball: ordinador, taula, cadira, discs, dades i programes. Per tant, el mantindrà en bon ús, comunicarà al professor els desperfectes que observi i col·laborarà en la reparació en la mesura de les seves possibilitats.
- Els alumnes s’abstindran de manipular les connexions dels equips.
- Queda prohibit la utilització de jocs informàtics als ordinadors.
- Es considerarà com a falta greu sostreure o causar desperfectes als equips informàtics.
- Un cop finalitzada la classe, el professor és el responsable de comprovar que tot es troba en ordre i que no falta cap element dels equips informàtics.
Usuaris
El centre proporciona una àmplia gamma de recursos i serveis per a facilitar les tasques, la formació, la comunicació i el desenvolupament de competències dels seus usuaris. Aquestos serveis i recursos tecnològics són utilitzats de forma específica per a quatre grups d’usuaris identificats i organitzats de la següent manera:
- Alumnat
Inclou tots els estudiants matriculats que utilitzen els recursos tecnològics i equipaments disponibles per enriquir la seva formació acadèmica.
- Professorat
Engloba a tots els docents del centre i d’altres centres adscrits, que utilitzen els recursos i equipaments per a l’execució efectiva de les seves responsabilitats educatives.
- PAS
Inclou tots els membres del personal administratiu i de serveis en actiu del centre.
- Famílies
Comprèn tots els familiars o tutors legals dels estudiants matriculats que tenen interès en els serveis oferts pel centre per a seguir de prop el procés educatiu dels seus fills, parents o tutelats.
- Empreses
Incorpora tots els tutors o representants d’empreses que col·laboren amb el centre, ya sigui per supervisar les pràctiques o programes duals realitzats pels estudiants, per mostrar interès en la borsa de treball del centre, per la formació dels seus treballadors, per la transferència de coneixement, la participació en projectes o qualsevol altra col·laboració.
Recursos i Serveis
El centre s’esforça per proveir als seus usuaris una àmplia varietat de serveis, recursos i equipaments tecnològics destinats a facilitar i enriquir el procés d’ensenyament i aprenentatge.
Aquests els podem dividir principalment en:
- Web informativa del centre
Una plataforma accessible mitjançant l’enllaç https://agora.xtec.cat/ies-mollerussa proporcionat, que promou la informació i comunicació amb la comunitat educativa i qualsevol persona amb interès en el nostre centre. - Intranet
Inclou tots els recursos de xarxa que el centre posa a la disposició dels membres de la comunitat educativa. Aquests recursos es poden utilitzar de manera individual i exclusiva dins del centre. - Xarxa WiFi i Internet
El centre proveeix a tots els membres de la comunitat educativa accés a una connexió a Internet, tant cablejada com inalàmbrica, en tot el recinte del centre. - Entorn Virtual d’Aprenentatge
També conegut com a Moodle, aquesta plataforma d’aprenentatge en línia es posa a disposició dels usuaris per complementar l’educació presencial. Aquest entorn virtual és accessible des de fora del centre a través del següent l’enllaç: Moodle INS Mollerussa. - Maquinari i recursosAquesta categoria inclou tots els dispositius electrònics (ordinadors, impressores, fotocopiadores, projectors, pantalles, dispositius de xarxa, simuladors, etc.) que són propietat del centre. Aquests recursos estan disponibles per a l’ús responsable dels usuaris, facilitant així el compliment de les seves tasques educatives.
Comunicació
El centre busca facilitar una comunicació efectiva entre tots els membres de la comunitat educativa, per això, ofereix diversos canals de comunicació per als diferents grups d’usuaris. En aquest context, podem identificar quatre principals tipus de comunicacions.
- Comunicació entre Professorat i Alumnat
Es recomana utilitzar l’entorn de comunicació incorporat a Moodle per a qüestions relacionades amb les matèries. Per a altres comunicacions, l’ús del correu electrònic personal de l’estudiant i del correu XTEC del professorat és el més aconsellable. Com a norma general, s’aconsella no utilitzar telèfons personals per aquestes comunicacions i evitar l’ús de missatgeria instantània que no permeti l’ocultació del número de telèfon personal. - Comunicació entre Professorat i Familiars
Aquí, es recomana l’ús del correu electrònic personal per als familiars i del correu XTEC per al professorat. Un altre canal aconsellable és la comunicació telefònica, utilitzant els telèfons IP que el centre posa a disposició del professorat i del Personal d’Administració i Serveis (PAS). Es recomana evitar l’ús de telèfons personals per part del professorat i PAS per aquest tipus de comunicacions. - Comunicació entre Professorat i PAS
Per a temes generals, es recomana l’ús del correu electrònic XTEC. El servei de comunicació incorporat en iEduca és útil per a qüestions relacionades amb aquesta plataforma. Per a comunicacions internes, es poden utilitzar els telèfons IP del centre i la missatgeria instantània. - Comunicació entre el Centre i l’Alumnat i les Famílies
Es recomana l’ús del correu electrònic per a comunicacions bidireccionals. Per a comunicacions de difusió, es disposa de la web del centre i les diferents xarxes socials.
Xarxes Socials
El centre manté una presència activa en diverses xarxes socials per compartir i destacar les activitats i esdeveniments que es desenvolupen.
Les xarxes oficials del centre són:
- Twitter. On compartim actualitzacions ràpides, notícies i enllaços rellevants.
- Instagram. Utilitzem aquesta plataforma per compartir imatges i vídeos dels nostres esdeveniments i activitats.
- Youtube. Aquí es poden trobar vídeos d’activitats del centre, conferències, presentacions, entre d’altres.
- Facebook. On publiquem notícies, esdeveniments i altres informacions d’interès.
Volem recordar que no recomanem seguir altres comptes associats al centre en xarxes socials no incloses en aquesta llista. Aquestes poden no estar sota l’administració oficial del centre, i per tant, la informació que proporcionen pot no ser precisa o actualitzada.
Competències Digitals de l’alumnat
A continuació, es presenten les diferents competències digitals i com es relacionen amb altres habilitats clau a assolir durant el procés d’aprenentatge:
- Presentacions creatives i innovadores: Fomentar l’ús eficient d’eines de presentació i la creativitat en la creació de contingut visual i interactiu.
- Gestió de fitxers i dispositius de forma segura: Ensenyar a gestionar fitxers de forma segura en diferents formats a més a més de promoure la familiarització amb diferents dispositius digitals i aplicacions.
- Col·laboració en el núvol i treball en equip: Impulsar l’ús de solucions al núvol per millorar la productivitat i desenvolupar habilitats de treball en equip en entorns digitals.
- Aprenentatge autònom amb l’EVA: Promoure la competència en l’ús de l’EVA i inculcar als estudiants la capacitat d’aprendre de forma autònoma mitjançant recursos en línia.
- Seguretat i ciutadania digital: Formar en connectivitat a Internet, navegació web i seguretat, així com en el concepte de ciutadania digital, fomentant el respecte i l’ètica en l’ús de les TIC.
- Comunicacions en línia: Desenvolupar capacitats per realitzar comunicacions en línia efectives i segures amb altres persones.
- Privacitat, responsabilitat i pensament crític: Conscienciar en l’ús responsable de xarxes socials, la privacitat de les dades personals i fomentar el pensament crític davant d’informacions o indicacions de dubtosa veracitat.
Les competències es personalitzaran segons els diferents estudis del centre, ajustant el grau de profunditat a cada nivell educatiu, com són IFE, PTT, PFI, CFGM i CFGS.
L’objectiu d’aquestes competències és el d’estar més preparats per afrontar els reptes de la societat digital actual i futura, millorant les oportunitats d’èxit professional i personal de l’alumnat.
Diagnosi
L’informe de centre SELFIE aplega les opinions de l’equip directiu, el professorat i l’alumnat i les compara. Igual que un selfie de veritat, la informació recollida a SELFIE ofereix al centre una instantània de quin punt es troba actualment en relació amb l’estratègia i la pràctica en l’ús de les tecnologies digitals d’ensenyament i aprenentatge.
L’enquesta s’ha realitzat a tota la comunitat educativa sobre els següents àmbits:
- A. Lideratge
- B. Col·laboració i xarxes
- C. Infraestructura i equips
- D. Desenvolupament professional continu
- E. Pedagogia: suports i recursos
- F. Pedagogia: implementació a l’aula
- G. Pràctiques d’avaluació
- H. Competències digitals de l’alumnat
Després d’analitzar els resultats de l’enquesta SELFIE realitzada, es determinen els següents punts forts i febles, per posteriorment establir els objectius a treballar.
Alumnat
-
PUNTS FORTS:
– L’alumnat disposa de l’equipament exclusiu necessari, per a la realització de la seva tasca educativa a l’aula.
– L’alumnat és competent en l’ús bàsic de la tecnologia treballada en etapes prèvies.
-
PUNTS FEBLES:
– L’alumnat té mancances en l’ús segur i responsable de la tecnologia actual.
– L’alumnat no disposa d’alguns dels coneixements tecnològics específics necessaris, per assolir la competència digital relacionada amb el seu àmbit d’estudi o treball.
Professorat i PAS
-
PUNTS FORTS:
– El professorat i el PAS disposen dels recursos i materials tecnològics necessaris, per a la realització de les seves tasques a l’aula.
-
PUNTS FEBLES:
– No es disposa d’un procediment actualitzat, per detectar les noves necessitats de formació relacionades en la millora de la competència digital docent.
– No es disposa d’un procediment unificat i senzill, per a l’acollida tecnològica del professorat substitut durant el curs escolar.
Famílies
-
PUNTS FORTS:
– El centre proporciona a les famílies accés a certs recursos i serveis, per tal de facilitar el contacte i seguiment del procés educatiu dels seus fills.
-
PUNTS FEBLES:
– La major part de les famílies no fan un ús regular d’aquests recursos i serveis, degut principalment per la falta de temps i en alguns casos coneixements tecnològics.
Centre
-
PUNTS FORTS:
– El centre és competent digitalment, oferint un ampli ventall de materials, recursos i serveis a tota la comunitat educativa.
– El centre disposa de CFs de la família professional d’Informàtica i Comunicacions, els recursos de dotació i l’equip humà corresponent a disposició del centre.
-
PUNTS FEBLES:
– L’àmplia varietat d’estudis dificulta la tasca d’harmonització i unificació en l’ús de l’EVA del centre.
– La borsa de treball de la que disposa el centre és poc accessible per a l’alumnat i per a les empreses/organismes interessats.
Objectius establerts
Després d’obtenir i analitzar les respostes de tota la comunitat educativa del centre, s’han definit una sèrie d’objectius amb l’horitzó temporal de tres cursos acadèmics (2022-2025) per assolir-los. L’objectiu d’aquesta planificació és millorar les competències digitals de la comunitat educativa i optimitzar alguns dels recursos i serveis que el centre proporciona.
Els objectius específics que hem establert són els següents:
- Definir el desplegament de la competència de l’alumnat i la seva avaluació.
- Consolidar el protocol d’acollida digital del professorat i millorar el procés de benvinguda
- Establir un procediment per detectar les necessitats de formació del professorat per millorar la competència digital docent
- Dinamitzar l’ús de l’EVA del centre per millorar la competència digital de l’alumnat i professorat
- Fomentar la formació interna en aspectes d’EVA per uniformitzar-ne els usos
- Dinamitzar la borsa de treball del centre per difondre les sortides laborals entre la comunitat
Planificació i activitats
Per assolir els objectius plantejats, hem planificat un conjunt d’activitats a dur a terme per cada objectiu segons la planificació següent:
Accés al document de planificació
La descripció de les diferents activitats plantejades es presenta a continuació:
Avaluació
Donat que l’estratègia digital s’ha acabat de programar aquest curs, es decideix que s’avaluarà el procés de cara al curs 23/24 perquè s’haurà dut a la pràctica i caldrà, llavors si, avaluar-lo. Per tal de portar aquest seguiment de l’evolució i avaluació de l’Estratègia Digital de Centre, s’establirà un calendari de reunions per al curs 23/24, entre la Comissió d’EDC i Equip directiu amb els punts que s’exposen a continuació:
- Valoració de l’actualitat de l’Estratègia Digital.
- Recull de les aportacions de l’equip de professors.
- Propostes de millora a partir de les valoracions aportades.
- Modificació i actualització del document que desplega l’EDC, si cal.
- Informació de les decisions, aportacions i modificacions al següent claustre.
L’acollida digital de l’alumnat del centre té com a objectiu facilitar l’accés als diferents serveis i recursos que el centre proporciona als seus estudiants. Aquesta es realitza a l’inici de cada curs per cada grup, a càrrec del seu tutor. El procediment a seguir es desglossa en dues sessions:
Sessió nº1
- Presentació i acompanyament. Durant la rebuda d’inici de curs, els tutors seran els encarregats d’iniciar l’acollida digital al seu alumnat, seguint el pla establert al document “Quadern del Tutor”, on es presentaran els diferents recursos/serveis (xarxa wifi, equips, moodle, …) i el procediment d’accés. També s’informarà de com gestionar les possibles incidències i el funcionament del préstec d’equips portàtils, a banda de la normativa i ús responsable de tots l’equipament, recursos i serveis del centre.
- Credencials d’accés. Els tutors lliuraran les credencials d’accés als ordinadors del centre, al Moodle i la Wifi durant aquesta primera sessió i posteriors sempre que existeixi incorporació de nou alumnat.
Aquestes credencials, seran proporcionades per la Coordinació Digital a cada tutor de grup, per tal que aquest les pugui facilitar als seus alumnes, i en pugui fer l’acompanyament necessari.
Sessió nº2
- Préstec d’equipament portàtil individual. Els alumnes que ho hagin sol·licitat, se’ls proporcionarà un portàtil que hauran de custodiar durant tot el curs. El tutor recollirà les peticions de sessió d’aquests equipaments, les comunicarà a la Coordinació Digital la qual planificarà la distribució individual per a cada alumne, amb el seu corresponent acompanyament per poder-lo activar i deixar registrat a INDIC.
Totes les incidències que es puguin produir i les peticions de devolució de l’equipament cedit, seran comunicades sempre al tutor, el qual ho delegarà a la Coordinació Digital si s’escau.
Per aquells alumnes que s’incorporen al centre amb posterioritat a l’inici de curs, les dues sessions es realitzaran de forma individualitzada per part de la Coordinació Digital i/o el tutor, en l’horari de tutoria.
L’acollida digital del professorat nouvingut al centre, serveix per facilitar l’accés als diferents serveis i recursos que el centre proporciona, a més a més de dotar-lo de l’equipament individual per a professor. Aquesta es realitza de forma individual durant la seva incorporació i en grup durant la primera setmana de setembre, durant la sessió d’acollida al nou professorat. El procediment a seguir es reparteix en acollida individual i en grup:
Sessió Individual
- Rebuda al centre. Es registraran les dades del nou professor al sistema des de secretaria i en el cas de no disposar de correu corporatiu XTEC, es procedirà a tramitar-lo conjuntament amb les credencials GICAR.
- Credencials d’accés. Un cop realitzada la rebuda al centre, la Coordinació Digital facilitarà les credencials d’accés als diferents recursos i serveis del centre, com són Moodle, iEduca, Equips i Xarxa Wifi.
- Préstec d’equipament portàtil individual. Facilitades les credencials, la Coordinació Digital facilitarà també l’equipament portàtil individual de professorat, conjuntament amb un breu acompanyament per activar-lo i que aquest quedi registrat a INDIC.
Sessió en Grup
- Presentació de l’equipament d’aula. Es presentarà i acompanyarà en l’accés i el funcionament de l’equipament físic d’aula, com ara l’accés als equips, a les impressores, als telèfons IP i als projectors/pantalles.
- Presentació de recursos i serveis del centre.Es presentarà i acompanyarà al nou professorat en l’accés i el funcionament de tots els recursos i serveis del centre, com ara Xarxa Interna, Wifi, Moodle, iEduca.
- Presentació de recursos i serveis corporatius. Es presentarà i acompanyarà al nou professorat en l’accés i el funcionament de tots els recursos i serveis corporatius del departament com són el correu XTEC, ATRI, eVALISA i SAGA
- Incidències i suport. També es presentarà el procediment per introduir incidències i com sol·licitar suport a la Coordinació Digital.
Per aquell professorat que s’incorpori durant el curs, aquestes dues sessions es realitzaran de forma individual per part de la Coordinació Digital.
L’acollida digital del PAS nouvingut al centre, serveix per facilitar l’accés als diferents serveis/recursos que el centre proporciona i el seu funcionament. Aquesta es realitza de forma individual durant la seva incorporació. El procediment a seguir es reparteix en diferents punts:
- Rebuda al centre.
Presentació a Secretaria, on s’emplenarà la fitxa de PAS, es lliuraran les claus, els plànols del centre i la documentació necessària. En el cas de no disposar de correu corporatiu i/o credencials GICAR, tramitar-les quan sigui possible. S’assignarà l’espai de treball. - Visita al centre.
Recorregut per les diferents instal·lacions del centre i trobada amb el Secretari, si és possible. - Accés ordinadors del centre i xarxa Wifi.
El PAS haurà de disposar de les credencials d’accés proporcionades pel Coordinador Digital. - Telefonia i impressió.
Explicació bàsica del funcionament del sistema de telefonia IP i de les impressores, fotocopiadores i escàners. - Accés a la plataforma de gestió SAGA i ESFERA.
El nostre centre utilitza l’aplicació SAGA per gestió acadèmica i Esfera per gestió econòmica, ambdues amb accés amb credencials GICAR. - Comunicació.
El personal PAS haurà de comunicar-se amb la comunitat educativa per mitjà de correu electrònic corporatiu i/o iEduca.
L’acollida digital de les famílies, serveix per facilitar l’accés a alguns dels serveis/recursos que el centre proporciona. Aquesta es realitza de forma individual durant la realització de la matrícula o bé a l’iniciar el curs a través del tutor. El procediment segueix els següents punts:
- Informació, comunicació i control de faltes d’assistència.
Als pares i mares se’ls sol·licitarà el correu electrònic a l’inici de curs, on se’ls notificarà les faltes d’assistència i incidències. En el cas que alguna família sol·liciti l’accés a la plataforma iEduca, se li facilitarà si compleix amb els requisits. També se’ls informa de l’existència de la pàgina web del centre i se´ls enviarà un correu amb tota la informació rellevant. - Horari escolar.
En el cas que les famílies tinguin accés a la plataforma iEduca, aquestes podran consultar l’horari a través d’aquesta plataforma.
Recursos i serveis
Alumnat
-
Portàtils
A l’inici de curs, els tutors informaran als alumnes sobre el procediment de préstec d’equipament informàtic del centre. Transcorregut aquest període inicial, l’alume sempre haurà d’adreçar-se al seu tutor per a la gestió d’incidències i devolució d’aquest equipament.
-
Internet WiFi
L’accés al WIFI del centre, funciona a través de l’usuari personal de cada alumne, facilitat a l’inici del curs.
La xarxa WIFI oficial del centre és “INS Mollerussa”. -
Programari bàsic
Tots els ordinadors del centre i equips de préstec, disposen del programari necessari per al seguiment de les diferents matèries.
Descàrrega de recursos Opensource mínims:
– Ninite.
– WindowsRemix -
Usuari Intranet i Moodle
Els usuaris es facilitaran a començament de curs. Els problemes que puguin sorgir amb els usuaris, s’han de comunicar al tutor.
-
QBid
Els usuaris QBid els facilitarà el tutor FCT a l’inici del període de pràctiques. Els problemes que puguin sorgir la plataforma QBid, s’han de comunicar al tutor FCT del centre educatiu.
Professorat
-
Portàtils
S’ha de sol·licitar al secretari del centre i/o a la Coordinació Digital.
-
Internet WiFi
L’accés a la WIFI és a través de l’usuari del centre. La xarxa és “INS Mollerussa”. Les possibles incidències que es puguin produir amb les connexions a la xarxa WIFI s’han d’entrar com incidència a la plataforma iEduca.
-
Programari bàsic
Tots els ordinadors del centre i equips de préstec, disposen del programari necessari per al seguiment de les diferents matèries.
Si es desitja sol·licitar nou programari als equipaments del centre, s’ha de comunicar a la Coordinació Digital.
Descàrrega de recursos Opensource mínims:
– Ninite.
– WindowsRemix -
Usuari iEduca, Intranet i Moodle
Durant el procés d’alta al centre, el secretari i/o la Coordinació Digital facilitarà les credencials al professorat. En el cas que es produeixi qualsevol tipus de problema amb l’usuari del centre, aquest s’ha d’introduir com incidència al iEduca
-
Maquinari, pantalles i projectors del centre
Totes les aules disposen de l’equipament necessari instal·lat. Si es produeix algun problema, s’ha d’introduir incidència al iEduca. En el cas que es desitgi sol·licitar equipament, s’ha de comunicar a la Coordinació Digital.
-
Impressores i Escàners
Les impressores i escàners de les sales comunes, són accessibles mitjançant l’usuari del centre. Les possibles incidències que es puguin produir, s’han d’introduir al iEduca.
-
Telefonia del centre
Els telèfons del centre estan disponibles per a tot el professorat i PAS. Els problemes que es puguin produir amb aquests equipaments s’han d’introduir al iEduca.
-
Altres recursos
La resta de recursos disponibles, s’han de gestionar a través de la Coordinació Digital.
-
Reserva d’aules comunes
La reserva d’aules comunes es realitza a través de la plataforma iEduca a l’opció de gestió d’aules corresponent.
Famílies
-
Usuari iEduca per al seguiment d’assistències
Aquelles famílies que ho sol·licitin a la Secretaria del centre o al tutor del grup, podran disposar d’un usuari a la plataforma iEduca per poder visualitzar les faltes d’assistència i seguiment de l’alumne, sempre que es compleixin els requisits.
Tràmits administratius i de secretaria
Preinscripció
- IFE – Itinerari Formatiu Específic
- PFI – Programa de Formació i Inserció
- GM – Cicles Formatius de Grau Mitjà
- GS – Cicles Formatius de Grau Superior
Matrícula
Més informació a la secretaria del centre
Altres tràmits
Més informació a la secretaria del centre
Incidències
La gestió de les possibles incidències que es produeixen al centre, es gestionen a través de la plataforma iEduca dins l’opció equipaments > incidències. L’alta i seguiment de l’estat de les incidències introduïdes es realitzen a través d’aquesta plataforma, la qual informarà als implicats en tots els canvis que es puguin produir durant la seva resolució. Tots els professors i PAS tenen accés a l’alta d’incidències. Si un alumne detecta alguna incidència, la de comunicar al seu professor per tal que la pugui donar d’alta per la seva resolució.
Les incidències relacionades amb els serveis, recursos i equipament tecnològic del centre s’agrupen en:
- Incidències informàtiques de Maquinari i/o Software del centre
- Incidències de Xarxa i Telefonia IP
- Incidències amb Usuaris, Intranet i Moodle
- Incidències amb iEduca
Queden fora d’aquesta gestió, qualsevol tipus d’incidència amb equipaments o recursos que no siguin propis del centre educatiu. Els equips portàtils de préstec, també són equipament del centre.